OD KUĆE JE LAKŠE

ZAŠTO SE USTAJATI I SREĐIVATI Pogodnosti rada od kuće

Autor Igor Martić

Tvrtke se pripremaju za život nakon pandemije, a kako se osjećaju radnici nakon 16 mjeseci rada (k)od kuće

Izvor: Paul Bradbury / Caia Image / Profimedia

Stopa procijepljenosti stanovništva svakim je danom u svijetu sve veća i veća, a broj aktivno bolesnih od Covid-19 sve je manji i manji. Rad od kuće mijenja se ponovnim odlaskom na posao. Istovremeno, mnogi su radnici tijekom 16 mjeseci pandemije prihvatili novi način koji je mnogima fleksibilan.

Izvor: Paul Bradbury / Caia Image / Profimedia

Prema istraživanjima, najočitija prednost rada od kuće je neodlazak na posao. Fleksibilno radno vrijeme mnogima je dobro došlo, ali i ležernije odijevanje te mogućnost obavljanja poslova kod kuće, tijekom radnog vremena.

Također, i provođenje više vremena s obitelji mnogima ide u korist. Iako je bilo i suprotnih situacija u kojima je rad od kuće, u obiteljskom okruženju, mnogima bio veliko opterećenje. Naročito ako nisu imali adekvatne uvjete za rad.

Izvor: IGOR STEVANOVIC / Sciencephoto / Profimedia

Ipak, sveukupno može se reći da su mnogi zaposlenici prihvatili novonastalu situaciju i nerado se odriču svojih novih sloboda dok rukovoditelji u tvrtkama priželjkuju povratak ljudi na posao, kako bi imali bolji nadzor.

Statista je objavio pogodnosti rada od kuće, na uzorku od 538 zaposlenika koji su tijekom pandemije radili od kuće.

Na prvom je mjestu benefit zbog toga što u pandemiji nije bilo putovanja na posao - smatra to čak 68 posto ispitanika. Fleksibilno radno vrijeme na drugom je mjestu sa 63 posto, a mogućnost da se opuštenije odijeva sretnima čini čak 55 posto.

Izvođenje nekih mali poslova kod kuće, za vrijeme rada, benefit je za 52 posto ispitanika koji su radili od kuće. 39 posto smatra da su zbog toga mogli više vremena provoditi sa svojim članovima obitelji.

Izvor: SAKKMESTERKE / Sciencephoto / Profimedia

36 posto njih smatra da su zbog rada od kuće imali više slobode u radu dok 32 posto smatra da su povećali svoju produktivnost zbog udaljenog rada.

Paralelno s novim načinom rada povećana je i potražnja za uređajima poput prijenosnih računala, tableta te periferije (miševi, tipkovnice, slušalice). Povećan je i podatkovni promet - u Hrvatskoj je u prvom ovogodišnjem kvartalu internetski promet povećan za 26,5 posto.

Aplikacije poput Zooma postale su izrazito popularne te imaju sve veće i veće prihode - u prvom kvartalu 2019. godine prihod je bio 60 milijuna USD. U prvom kvartalu 2020. godine brojka se poduplala na 122 milijuna USD da bi u prvom kvartalu 2021. godine dostigla 328 milijuna američkih dolara.

Izvor: Girts Ragelis / Alamy / Alamy / Profimedia

U sljedećim mjesecima planiraju još veće prihode, a do kraja ove godine prihodi bi mogli iznositi 883 milijuna USD. U prvom kvartalu 2022. godine dostići će gotovo milijardu USD (točnije, 956 milijuna).

U SAD-u je Zoom na drugom mjestu po popularnosti što se tiče aplikacija za dopisivanje, a isto mjesto dijeli s FaceTime (imaju po 34 posto korisnika). Na prvom je mjestu Facebook Messenger s 87 posto. Naravno, mnogi korisnici koriste više aplikacija. Na četvrtom je Snapchat (28 posto), a zatim slijede WhatsApp (25 posto), iMessage (22 posto), Skype (16 posto) te Google Hangouts (13 posto).

Izvor: SAKKMESTERKE / Sciencephoto / Profimedia