U prvom tromjesečju 2021. ostvaren je rast od oko 23 posto što se tiče poštanskih usluga koje se odnose na kupnju preko interneta
Ipak, početkom ove godine na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj zabilježen je manji broj poštanskih usluga nego u istom razdoblju lani, pokazuju podaci koje je objavio HAKOM.
U prvom tromjesečju zabilježen je manji broj obavljenih poštanskih usluga te je nastavljen negativan utjecaj pandemije na poštanske pošiljke, osim onih povezanih s kupovinom na internetu. Ukupno je ostvareno 69,9 milijuna poštanskih usluga, 3,1 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 7,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Sve vrste pošiljaka (pisma, paketa i tiskanica) utjecale su na manji broj usluga, pri čemu je najveće smanjenje prometa bilo kod usluga povezanih s distribucijom tiskanica. U odnosu na prethodno tromjesečje tiskanica je isporučeno oko 20 posto manje, a u odnosu na isto razdoblje prethodne godine oko 28 posto manje.
Međunarodni promet je manji oko 21 posto u odnosu na prethodno tromjesečje, a razlog su određeni poremećaji povezani s potražnjom, ali i prijenosom pošiljki te će trebati još neko vrijeme za njegovu potpunu normalizaciju.
U usporedbi s prethodnim tromjesečjem prihodi od obavljanja poštanskih usluga su manji oko 4,8 posto, ali u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rasli su oko 10 posto. Pozitivan rezultat u odnosu na prethodnu godinu prvenstveno je ostvaren zbog većeg broja ekspresnih pošiljaka povezanih s kupovinom na internetu s rastom oko 23 posto, a djelomično i zbog većih cijena jednog dijela usluga iz opsega univerzalne usluge.
U Hrvatskoj su, na kraju prvog tromjesečja usluge pružala 23 davatelja, od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 84,1 posto.