Ne samo što raste prodaja tableta u svijetu nego i svih prvih pet proizvođača imaju rast isporuka
Kad ste posljednji put pomislili na kupnju tableta? Imaju li tableti smisla u vremenu kada su pametni telefoni na korak do 7 inča dijagonale, nekadašnje veličine tabletnih računala. Ipak, tableti su u međuvremenu tu veličinu prepustili pametnim telefonima, kojima je 10 ili 12 inča dijagonale ipak nedostižno.
Iako postoje modeli iz Samsunga, Huaweija te odnedavno i najava TCL-ovog modela čija se veličina u tren oka povećava do 8 ili više inča, radi se o poprilično skupim uređajima čije cijene idu iznad 15.000 kuna.
Istovremeno, tableti su postali zanimljivi školskom sustavu, ne samo od prošle godine, tijekom prelaska na online nastavu zbog koronavirusa nego se radi o digitalizaciji koja je školske klupe zahvatila i prije pojave bolesti koja je blokirala cijeli svijet.
Svoju priliku za zaradu vide svi proizvođači tableta, i to ne samo za školski sustav nego i za vozače kamiona kojima su navigacije na 8-inčnim tabletima itekako zanimljive. Dijagonala od 10 inča im je vjerojatno prevelika za kabinu.
Podaci o prodaji tableta, koje je objavio IDC, a prenosi Statista, pokazuju kako je Apple i dalje najuspješniji u prodaji tableta. Usporedbom podataka iz 2020. u odnosu na 2019. godinu, vidljivo je kako Apple suvereno vlada s 53,2 milijuna u odnosu na 49,9 milijuna.
I Samsung je poprilično uspješan s 31,3 milijuna (očekivanih) isporuka u prošloj godini dok su u godini prije isporučili 21,7 milijuna tableta. Dakle, povećali su isporuke za gotovo 10 milijuna uređaja.
Slijedi Huawei s povećanjem isporuka s 14,8 na 16 milijuna tableta, a Amazon na četvrtom mjestu ima rast od milijun tableta na godišnjoj razini (s 13 na 14 milijuna). Na petom je mjestu Lenovo koji je imao rast s 8,5 na 14,1 milijuna tableta.
U 2019. godini u svijetu je isporučeno 144,5 milijuna tableta dok je u 2020. godini brojka povećana za 14 posto, na 164,1 milijuna. Apple je nedavno predstavio iPad Pro, što će zasigurno poboljšati prodaju tableta i u 2021. godini.