Temu je u posljednje vrijeme izuzetno povoljan i brz način za naručivanje odjeće
Internetske trgovine su doživjele ekspanziju u post korona vremenu, ali vjerojatno nitko nije očekivao toliki rast isporuka i toliki promet. Utjeće to i na kapacitete svjetskog zračnog prometa, a uz aplikaciju Temu tu je još jedan kineski div - Shein.
Brzi uspon kineskih e-trgovina usmjerenih na "fast fashion" okreće globalni zračni prijevoz tereta naglavačke, objavio je novinky.cz. Sve e-trgovine se natječu za ograničeni prostor u zračnom prijevozu kako bi zadovoljile zahtjeve potrošača za što bržom dostavom robe iz tvornica u Kini.
Iako se smatra kako na zračni teretni promet najveći utjecaj ima kriza u Crvenom moru, stručnjaci kažu kako to nije točno nego je problem e-trgovina.
Shein, Temu iz PDD grupe i TikTok Shop iz ByteDancea nedavno su pokrenuli online kupnju u SAD-u. Isporuku većine svojih proizvoda izravno iz tvornica u Kini isporučuju kupcima zrakoplovom, u paketima s pojedinačnom adresom.
Prema izvješću američkog Kongresa iz lipnja 2023. Shein i Temu zajedno pošalju gotovo 600.000 paketa u Sjedinjene Države svaki dan, a njihova sve veća popularnost povećava troškove zračnog prijevoza iz azijskih središta poput Guangzhoua i Hong Konga. To bi moglo uzrokovati manjak kapaciteta.
Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko 4000 tona dnevno, Shein 5000 tona, Alibaba.com 1000 tona, a TikTok 800 tona. To je jednako otprilike 108 teretnih Boeing 777 dnevno, kažu u konzultantskoj kući.
Kupci preko Sheina kupuju najviše jeftinu odjeću poput majica za 10 dolara i kratkih biciklističkih hlača od 5 dolara. Shein čini čak jednu petinu globalnog tržišta brze mode, mjereno prodajom, a potaknuo je rast kineske industrije e-trgovine, prema podacima Coresight Researchu.
Brza moda sada čini polovicu ukupnih kineskih prekograničnih isporuka e-trgovine i zauzima oko jednu trećinu globalnih teretnih zrakoplova na velikim udaljenostima, smatraju u tvrtki za prekogranični prijevoz Baixiao.com.
Rast Sheina i Temua istiskuje prostor za druge industrije na zračnim teretnim letjelicama, baš kao što globalne tvrtke pokušavaju pronaći alternativne logističke mogućnosti zbog poremećaja u Crvenom moru. Za one koji su do sada koristili Crveno more jednostavno nema kapaciteta u zračnom prometu.