Nakon što je globalno tržište pametnih telefona palo za 11% u drugom tromjesečju 2023. nazire se oporavak
Globalno tržište pametnih telefona palo je za 11% na godišnjoj razini u drugom tromjesečju 2023. jer je slabija potražnja počela utjecati na tržišne lidere poput Samsunga i Applea koji su morali smanjiti svoju prodaju u istom tromjesečju.
Samsung je zadržao vodeću poziciju s 21% tržišnog udjela dok je Apple zadržao drugo mjesto sa 17% tržišnog udjela. Xiaomi je osigurao treće mjesto s 13% tržišnog udjela jer se oporavila ponuda za njegovu nedavno lansiranu Redmi seriju.
OPPO (uključujući OnePlus) osigurao je četvrto mjesto s tržišnim udjelom od 10% nakon snažnog učinka na glavnim tržištima Azije i Pacifika dok je vivo došao na peto mjesto s 8% tržišnog udjela, potaknut lansiranjem nove Y-serije.
"Tržište pametnih telefona šalje rane signale oporavka nakon šest uzastopnih kvartala pada od 2022.", rekao je Le Xuan Chiew, analitičar u Canalysu. “Inventar pametnih telefona počeo se čistiti jer su prodavači dali prioritet smanjenju inventara starih modela kako bi napravili mjesta za lansiranje novih.“
Na nekoliko ključnih tržišta Canalys je primijetio rastuća ulaganja u kanal u obliku poticaja za kanale i ciljanih marketinških kampanja za poticanje potražnje potrošača za novim lansiranjima, potičući aktivnost kanala. Na primjer, OPPO, vivo, Transsion i Xiaomi povećavaju svoj tržišni udio u cjenovnom rasponu ispod 200 USD kroz jače prodajne poticaje i agresiju u maloprodaji.
Postoje naznake da se dobavljači pripremaju za oporavak tržišta u daljnjoj budućnosti. Nastoje zaštititi cijene ključnih komponenti kako bi se izborili s potencijalnim skokom cijena, s obzirom na trenutne inflatorne uvjete, što je dovelo do nedavnog povećanja narudžbi komponenti.
Od vitalne je važnosti za prodavače pametnih telefona da ostanu agilni kako bi reagirali na nove tržišne signale i učinkovito rasporedili svoje resurse. Unatoč tome što ih muče neizvjesnosti u potražnji potrošača dobavljači još uvijek traže neke kratkoročne prilike dok pokušavaju održati svoju strategiju na najvišoj razini, smatraju u Canalysu.
Oči su uprte u Android igrače kao što su Transsion i HONOR, koji su odlučni djelovati brzo u osvježavanju proizvoda i prepustiti se strateškim taktikama izlaska na tržište kako bi osvojili tržišni udio. Posebno na otvorenim tržištima kao što su Bliski istok, Latinska Amerika i jugoistočnoj Aziji.