DRUGA STVARNOST

METAVERZUM LIDERI: Oculus Quest 2 pa Sony PlayStation VR

Autor Ivan Vukić

Meta prednjači na tržištu VR naočala, a kako stoje Sony i HTC?

Oculus Quest 2
Izvor: Oculus

Niti jedna tvrtka na svijetu trenutno ne ulaže toliko novca u virtualnu stvarnost kao Meta. Mark Zuckerberg nastavlja uporno slijediti svoju viziju revolucioniranja svijeta rada i industrije zabave s Metaverseom. Samo prošle godine, više od 25 milijardi dolara ušlo je u Metin odjel za istraživanje i razvoj.

Ulaganja kalifornijske tvrtke također se odražavaju u tržišnoj dominaciji njihovih naočala za virtualnu stvarnost Oculus Quest 2. S više od deset milijuna prodanih jedinica najprodavaniji je u trenutnoj generaciji, pokazuju podaci Statista Company Insights. Meta je hardverom zaradila procijenjenih 5,2 milijarde dolara - tržišni udio je impresivnih 75 posto.

Oculus Quest 2
Izvor: Meta

Sony PlayStation VR
Izvor: Playstation

Najbliži konkurent po prodaji je Sonyjev PlayStation VR koji je u svijetu prodan u 6,6 milijuna komada. No, VR naočale namijenjene su samo igranju na konzolama i, za razliku od Oculus Questa, mogu se koristiti manje fleksibilno.

To je svakako jedan od razloga zašto Sonyjeve slušalice imaju samo pet posto tržišnog udjela. Hoće li japanska tvrtka moći pratiti prodajne brojke Mete s PlayStation VR 2 izdanom u veljači, ostaje za vidjeti. Na listi su još HTC Vive Pro 2 i Valve Index.

HTC Vive Pro 2
Izvor: Vive.com

Još jedan veliki igrač koji ove godine lansira konkurentski proizvod je Apple. Naočale, koje će se vjerojatno zvati Reality Pro, trebale bi biti naočale za mješovitu stvarnost, za razliku od svojih pandana iz Sonyja i Mete.

To znači da će Appleov Reality Pro nuditi mješavinu virtualne i proširene stvarnosti. Nove naočale prvi su Appleov pothvat u novu kategoriju proizvoda od Apple Watcha 2015. Međutim, cijena od oko 3000 dolara ukazuje na to da Reality Pro za sada nije namijenjen prosječnom potrošaču.