Cjelogodišnja isporuka kineskog tržišta pametnih telefona iznosila je samo 287 milijuna
Tržište pametnih telefona u kontinentalnoj Kini u 2022. završilo je s godišnjom isporukom od 287 milijuna jedinica, što je pad od 14% u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je prvi put od 2013. godine da je isporuka kineskog tržišta pala ispod 300 milijuna jedinica.
Najviše su telefona u 2022. isporučili vivo i HONOR (podjednak broj) dok je Apple zauzeo treće mjesto. Zanimljivo, ali prva četiri proizvođača imaju podjednak udio od 18 posto. Apple je tržišni udio od čak 18% u Kini dosegao zahvaljujući svojim agresivnim promocijama, ali i zahvaljujući potražnji za high-end uređajima, piše Canalys.
U četvrtom tromjesečju 2022., unatoč prodajnoj sezoni, kinesko tržište uspjelo je isporučiti samo 74,4 milijuna jedinica, bilježeći pad od 14% na godišnjoj razini. Tržišni lider u četvrtom kvartalu Apple pao je za 24% zbog ranijeg izdanja serije iPhone 14, na čiju je ponudu također utjecalo zaključavanje Foxconnove tvornice u Zhengzhou.
Vivo je u posljednjem tromjesečju prošle godine zauzeo drugo mjesto s 12,7 milijuna jedinica dok je OPPO (uključujući OnePlus) zadržao treće mjesto s 12,5 milijuna jedinica. HONOR je pao na četvrto dok je Xiaomi završio na petom mjestu.
"Stroga politika kontrole pandemije rezultirala je povijesno visokom uštedom kućanstava jer je potrošačka potrošnja postala konzervativna", rekao je analitičar Canalysa Lucas Zhong. “Indeks povjerenja potrošača u listopadu i studenom bio je na najnižoj razini od travnja. Tijekom tradicionalnog festivala double 11 također nije bilo vidljivih znakova porasta potražnje. Unatoč tome, u prosincu je vlada dramatično ublažila svoju politiku 'nula-COVID-19', ali su poslovne aktivnosti i dalje bile pod utjecajem porasta slučajeva.”
Kineski dobavljači još uvijek slijede strategije premium proizvoda s poboljšanim iskustvima ekosustava. Xiaomi je surađivao s Leicom kako bi predstavio svoju Xiaomi 13 Pro seriju opremljenu vodećim senzorom IMX989.
OPPO je nadogradio ponudu Find N sklopivih proizvoda izdavanjem svog prvog sklopivog proizvoda na preklop. HONOR je lansirao MagicOS 7.0 i MagicRing koji su omogućili besprijekornije iskustvo na više uređaja.
Što se tiče očekivanja od aktualne 2023. godine "dobavljači su još uvijek vrlo oprezni", rekla je analitičarka Canalysa Amber Liu i dodala: “Na primjer, HONOR koji je prošle godine zabilježio brzi rast, obratit će pažnju na IoT proizvode umjesto rastućih isporuka ili izvanmrežnih kanala. OPPO će se, s druge strane, usredotočiti na produbljivanje ulaganja u vlastito istraživanje i razvoj dok će uz razboritu strategiju pokušati održati svoj tržišni udio. Za oporavak potrošačkog tržišta potrebno je vrijeme jer bi moglo biti potrebno šest do 12 mjeseci da se pokaže učinak poticaja na gospodarstvo i potražnju. Očekujemo da će se opskrbni lanac konačno stabilizirati 2023. jer politika kontrole pandemije više nije na snazi, a sveukupno tržište pametnih telefona vjerojatno će lagano rasti iz godine u godinu kako se poslovne aktivnosti i povjerenje vraćaju.”