JEDNIMA BOLJE, DRUGIMA SLABIJE

ISPORUKE TABLETA U SVIJETU: Padaju četvrti kvartal zaredom

Autor Krunoslav Ćosić

Tableti imaju pad isporuka od 11 posto u odnosu na godinu ranije

Izvor: Shutterstock

Najnoviji podaci tvrtke Canalys pokazuju da su isporuke osobnih računala (uključujući tablete) diljem svijeta pretrpjele drugi uzastopni kvartal pada. U drugom tromjesečju 2022. isporuke su pale za 14%, na 105 milijuna jedinica.

Nekoliko problema, uključujući rastuću inflaciju, karantene u Kini povezane s COVID-om i pad potrošačke potrošnje i potrošnje na obrazovanje, pridonijelo je teškom kvartalu za industriju. Tableti su pali četvrto tromjesečje zaredom, ovaj put 11% u odnosu na prošlu godinu, s 34,8 milijuna jedinica isporučenih diljem svijeta.

Isporuke tableta u svijetu od 2020. do 2022.
Izvor: Canalys

Chromebookovi su također pali u četvrtom uzastopnom tromjesečju, ali su pretrpjeli mnogo veći pad, s padom isporuka za 57% na 5,1 milijun jedinica u drugom tromjesečju 2022. jer je potražnja iz obrazovnog sektora nastavila opadati.

Nakon dugotrajnog porasta prodaje tijekom pandemije svjetske isporuke tableta su u silaznom trendu, padajući za 11% na godišnjoj razini u drugom kvartalu 2022. jer je potražnja potrošača i obrazovanja nestala.

Tržišno vodeći Apple pao je 15% isporučivši 12,1 milijuna iPada diljem svijeta. Samsung je bio drugi sa 7 milijuna isporučenih jedinica održavajući dosljedan tržišni udio unatoč godišnjem padu od 13%. Lenovo je bio treći na ljestvici s padom isporuka od 25% na godišnjoj razini na 3,5 milijuna.

Izvor: Canalys

Amazon je zadržao četvrto mjesto s rastom od 6% jer je isporučio 3,3 milijuna jedinica. Huawei je zaokružio prvih pet, s padom od 26% na godišnjoj razini i 1,7 milijuna isporučenih tableta.

Inflacija i strahovi od recesije u prvom su planu potrošača, a potrošnja na tablete pala je u drugi plan jer je pala potreba za razinama korištenja iz razdoblja pandemije. Za razliku od prijenosnih računala, tableti nisu vitalni za poslovnu produktivnost tako da komercijalna potražnja nije pomogla nadoknaditi pad kupnje potrošača, kažu iz Canalysa.

Povratak u školu i lansiranje novih modela tableta prije sezone blagdana omogućit će manji porast potražnje u trećem tromjesečju, prognozira analitička kuća.

Chromebook

Globalno tržište Chromebooka posrnulo je nakon porasta potražnje za obrazovanjem na ključnim tržištima prije godinu dana. Acer je postao vodeći dobavljač Chromebooka u drugom tromjesečju 2022. osiguravši više od četvrtine tržišta jer su njegove isporuke pale za 28%, što je relativno mali pad u odnosu na pad njegovih glavnih konkurenata.

Lenovo je zadržao drugo mjesto unatoč padu isporuka za 56% u odnosu na godinu prije. HP je pretrpio najveći pad od vodećih dobavljača zbog oslanjanja na američki obrazovni sektor, s padom isporuka od 79%. Dell i Asus čine ostatak prvih pet.

Izvor: Canalys

Izvor: Canalys