Razlog je polarizacija koja postoji na tržištu
Ukoliko vas netko pita znate li koja kompanija proizvodi najprodavaniji telefon / tablet / laptop / pametan sat / bežične slušalice na svijetu - odgovor na sva pitanja je samo jedan.
Tržište pametnih uređaja raste iz godine u godinu. Neki proizvođači nikada nisu ni zasjali, neki su dosegnuli neslućene visine, neki su postali pravi giganti, a neki su potpuno potonuli. Borba za svoj dio kolača na tržištu ne jenjava, a kompanije se grčevito bore u privlačenju kupaca novim idejama, inovacijama i pristupačnim cijenama.
Mnoge neće iznenaditi podatak kako jedna kompanija dominira tržištem i da je s razlogom najvrjednija tehnološka kompanija na svijetu. Ipak, podatak koji može iznenaditi je dominacija na gotovo svim relevantnim poljima tržišta prenosivih pametnih uređaja.
Apple je uspješan na sljedećim poljima:
Najprodavaniji telefon na svijetu - iPhone 13
Najprodavaniji tablet na svijetu - iPad (2021)
Najprodavaniji laptop na svijetu - MacBook Air (2020)
Najprodavaniji pametni sat na svijetu - Apple Watch (Series 6)
Najprodavanije bežične slušalice - AirPods Pro
Ponavljamo, ovo nije nikakvo iznenađenje. Razloga je mnogo, ali primarno treba uzeti u obzir polarizaciju koja postoji na tržištu.
Naime, iako Apple drži 16% tržišta desktop računala odnosno 26% tržišta pametnih prenosivih uređaja, on također sam razvija operativne sustave za svoje uređaje. Ovo dijeli tržište na macOS i Windows, iOS / iPadOS i Android odnosno watchOS i Wear OS uređaje.
Ukupan broj proizvoda koje kompanija iz Cupertina lansira godišnje možemo izbrojati na prste dok se proizvodi iz svih drugih kategorija broje u stotinama, ako ne i u tisućama. Proizvođači Windows odnosno Android uređaja bore se za prevlast među sobom dok je Apple na neki način konkurencija samom sebi i lako dominira tržištem.
Naravno, ne treba zaboraviti ni ekosustav i interakciju uređaja koju Appleovi proizvodi imaju međusobno. Jedina druga kompanija koja pokušava primijeniti sličan princip je Huawei.