Tvrtka je imala rast u svim segmentima, a mogli su sigurno i bolje
Xiaomi je u trećem tromjesečju 2021. godine ostvario zadivljujuće rezultate, kad je zauzeo drugo mjesto, u nekim zemljama i regijama čak i prvo. Na kraju je godinu završio na trećem mjestu, uz uzastopno povećanje ukupnog prihoda od 9,6% (u 4. tromjesečju 2021.).
Što se tiče zarade po segmentima prihodi od pametnih telefona porasli su za 18,4% na godišnjoj razini. IoT i Lifestyle proizvodi i internetske usluge također su zabilježili rast od 19,1%, odnosno 17,7% na godišnjoj razini.
Posljednji financijski podaci tvrtke također su u skladu s podacima Market Monitora Counterpointa koji pokazuju da su isporuke Xiaomijevih pametnih telefona porasle za 4,7% na godišnjoj razini i 1,4% QoQ u četvrtom tromjesečju 2021. Brojke bi bile i bolje da nisu imale manjak ključnih komponenti.
Naročito u segmentu 4G LTE pametnih telefona za koje im je nedostajalo komponenti, u segmentu Xiaomijevih jeftinijih uređaja. Povećanje ASP-a (prosječne prodajne cijene pametnog telefona) pomoglo je Xiaomiju da drži korak s rastom prihoda.
Sporiji rast isporuke pametnih telefona u usporedbi s rastom prihoda pokazuje da je Xiaomi prilično dobro napredovao u nadogradnji svog portfelja i poboljšanju prosječne prodajne cijene pametnog telefona. Sukladno tome, Xiaomijeva bruto marža od pametnih telefona poboljšala se s 8,7% u 2020. na 11,9% u četvrtom tromjesečju 2021.
Prihod od segmenta pametnih telefona porastao je 37% te je i dalje bio najveći doprinos tvrtki u 2021. sa 63,6%. Troškovi prodaje pametnih telefona ostali su stabilni na 56,0% u 2021., u usporedbi s 56,5% u 2020. Struktura troškova je stoga poboljšana povećanjem ASP-a.
Xiaomijev prihod od internetskih usluga dosegao je rekordnih 7,3 milijarde kineskih juana (RMB) u četvrtom tromjesečju 2021., što znači rast od 17,7% na godišnjoj razini. To se pripisuje oglašivačkom poslovanju kao i 79,5 postotnom rastu na inozemnim tržištima.
Xiaomijev segment IoT i Lifestyle proizvoda zabilježio je rekordnu izvedbu u 2021., s prihodom od 25 milijardi RMB u četvrtom tromjesečju, što je 19% više u odnosu na prethodnu godinu.