GAMING TVRTKA

NA TRAGU NEDAVNE AKVIZICIJE Microsoftove rastuće gaming ambicije

Autor Ivan Vukić

Pogledajte kako su se kroz vrijeme kretali kompanijini prihodi od gaminga

Izvor: Microsoft

Ako je bio potreban bilo kakav daljnji dokaz da Microsoft ozbiljno shvaća igranje igara, posljednja akvizicija tvrtke Activision Blizzard je definitivno pokazatelj takve namjere. Tehnološki div iz Redmonda u Washingtonu objavio je u utorak svoje planove za kupnju Activision Blizzarda u gotovinskoj transakciji u vrijednosti od 68,7 milijardi dolara. Time će Microsoft postati treća najveća gaming tvrtka na svijetu.

Očekuje se da će ovaj posao, koji je još uvijek podložan regulatornoj reviziji i odobrenju dioničara Activision Blizzarda, biti zatvoren u fiskalnoj 2023. godini (završetak 30. lipnja 2023.) i bila bi to do sada najveća Microsoftova akvizicija.

Izvor: Jakub Porzycki/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

U 2016. proizvođač Windowsa kupio je profesionalnu društvenu mrežu LinkedIn za 26,2 milijarde dolara u svojoj najvećoj akviziciji do sada. Activision Blizzard jedan je od najpoznatijih svjetskih studija za video igre i vlasnik kultnih franšiza kao što su Warcraft, Diablo, Call of Duty i Starcraft.

Kao što pokazuje sljedeći grafikon, Microsoftov posao s igrama, koji je započeo s izdavanjem prvog Xboxa 2001., gotovo se utrostručio u posljednjem desetljeću. Potaknut velikim akvizicijama, npr. proizvođač Minecrafta Mojang 2015. i ZeniMax Media u 2021., kao i lansiranje popularne pretplatničke usluge Xbox Game Pass 2017. godine, Microsoftov prihod od igara popeo se na 15,4 milijarde dolara u fiskalnoj godini 2021.

Dodavanjem Activision Blizzarda, Microsoftov posao s igrama odmah će porasti za otprilike 50 posto, čime će njegov godišnji prihod premašiti 20 milijardi dolara.

Izvor: Statista

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI