AKVIZICIJA

Microsoft postaje treća najveća gaming tvrtka na svijetu

Autor Krunoslav Ćosić

Kupuju Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara

Izvor: stLegat / Alamy / Alamy / Profimedia

S tri milijarde ljudi koji danas aktivno igraju igre gaming je najbrže rastući oblik zabave. Američka softverska tvrtka Microsoft kupit će programere igara i izdavače interaktivnog zabavnog sadržaja Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara.

Ova će akvizicija ubrzati rast Microsoftovog poslovanja s igrama na mobilnim uređajima, računalima, konzolama i u oblaku te će osigurati preduvjete za metaverzum. Nakon dovršetka transakcije Microsoft će biti treća najveća kompanija za igranje igara na svijetu u smislu prihoda, iza Tencenta i Sonyja.

Microsoft će Activision Blizzard kupiti za 95,00 dolara po dionici, u gotovinskoj transakciji u vrijednosti od 68,7 milijardi dolara uključujući neto gotovinu Activision Blizzarda. Planirana akvizicija uključuje kultne franšize studija Activision, Blizzard i King kao što su “Warcraft”, “Diablo”, “Overwatch”, “Call of Duty” i “Candy Crush”, uz globalne eSport aktivnosti kroz Major League Gaming. Tvrtka ima studije diljem svijeta s gotovo 10.000 zaposlenih.

Izvor: Microsoft

Bobby Kotick nastavit će služiti kao izvršni direktor Activision Blizzarda, a on i njegov tim zadržat će fokus na ubrzanju rasta poslovanja. Nakon što se posao zaključi, posao Activision Blizzarda izvještavat će Phila Spencera, izvršnog direktora, Microsoft Gaming.

Mobilni uređaji najveći su segment u igranju igara, s gotovo 95% svih igrača u svijetu koji uživaju u igrama na mobilnim uređajima. Microsoft i Activision Blizzard osnažit će igrače da uživaju u najatraktivnijim franšizama, kao što su "Halo" i "Warcraft", praktički gdje god požele. A s igrama poput "Candy Crush" mobilno poslovanje Activision Blizzarda predstavlja značajnu prisutnost i priliku za Microsoft u ovom brzorastućem segmentu.

Izvor: Jakub Porzycki/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Akvizicija također pojačava Microsoftov Game Pass portfelj s planovima za lansiranje Activision Blizzard igara u Game Pass, koji je dostigao novu prekretnicu s više od 25 milijuna pretplatnika. Uz gotovo 400 milijuna aktivnih igrača Activision Blizzarda mjesečno u 190 zemalja i tri milijarde dolara vrijednu franšizu ova će akvizicija Game Pass učiniti jednom od najzanimljivijih i najraznovrsnijih linija sadržaja za igre u industriji.

Nakon zatvaranja akvizicije Microsoft će imati 30 internih studija za razvoj igara, zajedno s dodatnim mogućnostima za izdavanje i esport produkciju. Transakcija podliježe uobičajenim uvjetima zatvaranja i dovršetku regulatornog pregleda i odobrenju dioničara Activision Blizzarda. Očekuje se da će se posao zaključiti u 2023.fiskalnoj godini, a nakon zatvaranja će se povećati zarada po dionici koja nije GAAP. Transakciju su odobrili upravni odbori Microsofta i Activision Blizzarda.