ONLINE SHOPPING

BLAGDANSKA KUPNJA: Sve je manje onih koji ne kupuju online

Autor Igor Martić

Udio prodaje preko e-trgovine u ukupnoj maloprodaji značajno je veći u četvrtom kvartalu

Izvor: Profimedia

Blagdanska sezona je vrijeme za online kupnju, pokazuju trendovi u posljednjim godinama. Iako svako tromjesečje u godini ima neke svoje zakonitosti te aktivacije kupaca odavno je utvrđena činjenica da je vrhunac u blagdanskom tromjesečju. I prodaja preko e-trgovina slijedi isti obrazac, ali u još većoj mjeri.

Prema podacima Ureda za popis stanovništva SAD-a udio prodaje preko e-trgovine u ukupnoj maloprodaji značajno je veći u četvrtom kvartalu svake godine nego u preostalih devet mjeseci. Kao primjer iznosi se četvrto tromjesečje 2022. kada je prodaja putem e-trgovine činila 16,3 posto maloprodajne prodaje u SAD-u, u usporedbi s 14,4, 13,7 i 14,1 posto u prvom, drugom i trećem tromjesečju iste godine.

Izvor: Paolo Galasso / Alamy / Alamy / Profimedia

Grafikon koji prenosi Statista također ilustrira sve veći značaj e-trgovine u cjelini, pri čemu je udio prodaje preko e-trgovina u ukupnoj maloprodaji porastao s manje od 5 posto u 2010. na otprilike 15 posto prošle godine.

Pandemija Covid-19 ubrzala je ovaj pomak jer je internetska prodaja neuobičajeno narasla u drugom tromjesečju 2020. i od tada je ostala visoka. Zanimljivo je da je blagdansko povećanje udjela online kupnje u ukupnoj potrošnji sada manje izraženo nego što je bilo u vrijeme prije pandemije.

U 2021. i 2022. udio e-trgovine u četvrtom tromjesečju bio je 14 odnosno 16 posto iznad prosjeka Q1-Q3. Prije pandemije razlika je obično bila 25 do 30 posto, što ukazuje na to da e-trgovina sada igra veću ulogu tijekom cijele godine.