Njemačko savezno autoprijevozno tijelo (KBA) dalo je odobrenje za samostalnu vožnju
Po prvi put u 136 godina automobilske povijesti vozilo preuzima zadatak dinamične vožnje pod određenim uvjetima.
Mercedes-Benz je prva automobilska tvrtka na svijetu koja ispunjava zahtjevne zakonske zahtjeve UN-R157 za sustav samostalne, autonomne razine 3. Njemački KBA izdao je odobrenje na temelju propisa o tehničkom odobrenju čime je otvoren put međunarodnoj ponudi takvog sustava. Prethodno, to mora dopustiti odnosno odobriti nacionalno zakonodavstvo.
Njemačka je još u 2017. godini preuzela pionirsku ulogu dopuštanjem sustava razine 3 kroz Zakon o cestovnom prometu (StVG).
Jedan od prvih automobila s dopuštenjem za razinu 3 je Mercedes-Benz S-klasa s Drive Pilotom, a pojavit će se u prvoj polovici 2022. godine. Odobrenje sustava također se odnosi i na Mercedes EQS. Vožnja u uvjetno automatiziranom načinu rada bit će dopuštena pri brzinama do 60 km/h u gustom prometu ili zagušenim situacijama na odgovarajućim dionicama autoceste u Njemačkoj.
Posebna oprema Drive Pilot preuzima funkciju vozača, a vozač tijekom može obavljati razne pomoćne zadatke na središnjem zaslonu kao što je kupnja putem interneta ili čitanje e-pošte u automobilu. Sustav reagira na neočekivane prometne situacije i samostalno ih rješava, npr. manevrima izbjegavanja unutar trake ili manevrima kočenja.
Drive Pilot u radu koristi LiDAR, kameru u stražnjem staklu i mikrofone, detektira plava svjetla i druge posebne signale iz vozila hitne pomoći, a ima i senzor vlažnosti u prostoru za kotače. Osim podataka iz senzora, Drive Pilot prima informacije o geometriji ceste, profilu rute, prometnim znakovima i neobičnim prometnim događajima (npr. nesreće ili radovi na cesti) s digitalne HD karte.
U Mercedesu su ponosni što Njemačka nastavlja svoju pionirsku ulogu u automatiziranoj vožnji s ovim odobrenjem. Propis o tehničkom odobrenju kojim se takav sustav može certificirati stupio je na snagu početkom 2021. godine. Od tada se može implementirati u Europi, što je prilika koju je Mercedes-Benz brzo iskoristio kao prvi proizvođač.
Mercedes-Benz se uz Drive Pilot može voziti na 13.191 kilometara autocesta u Njemačkoj. Već su u tijeku opsežne testne vožnje za ove sustave, primjerice u SAD-u i Kini, a tehnologija će se uvoditi i na dodatna tržišta, nakon uspostave pravnog okvira za uvjetno automatizirani rad.