Dostupne su dvije snažne verzije modela iX s pogon na električnu struju, a ovaj se BMW otključava preko pametnog telefona
Tomić & Co. je u Zagrebu predstavio izuzetno tehnološki napredno SAV vozilo BMW iX kod kojeg smo otkrili i neke skrivene zanimljivosti. Na primjer, stražnja kamera je integrirana u znak BMW smješten na vratima prtljažnika, a zaprlja li se može se i oprati uz pomoć tekućine, nakon što se znak daljinski izvuče prema van.
Tekućina na kameru dolazi nakon što se rukama otvori znak BMW smješten na poklopcu motora i u nju natoči tekućina za pranje stakala (i kamere). Da, tu se nalazi spremnik za tekućinu za čišćenje. Poklopac motora nećete baš moći sami otvoriti; morat ćete otići i servis poželite li vidjeti što se to skriva ispod haube. Odnosno, postoji mogućnost otvaranja, ali nećete to moći sami – potrebno je pronaći skrivene ručke, smještene u prednjem lijevom i desnom dijelu kabine te tako otvoriti haubu uz pomoć još jedne osobe.
U prednjem dijelu vozila, na poziciji velikih „bubrega“ odnosno rešetkaste maske smještena je još jedna kamera, a tu se nalazi i inteligentna senzorska ploča. Na površini od specijalne smole, koja se širi i skuplja pri različitim temperaturama, mogu se vidjeti koncentrične linije.
Pri proizvodnji se koriste održivi načini poput štavljena kože na sjedalima ekstraktom lista masline, krom je dobiven bez galvanizacije, tkanina je od vune a drvo ima otvorene pore. Tepisi pod nogama su izrađeni od plastike koja se dobije od starih ribarskih mreža.
I pri proizvodnji baterija se primjenjuje ekološki pristup – voda se u proizvodnji više puta iskorištava, a u konačnici za proizvodnju baterija potrebno je oko 80 posto manje CO2.
U interijeru se nalazi zakrivljeni zaslon, pri čemu je kokpit usmjeren prema vozaču – ispred vozača je smješten ekran od 12,3 inča, a središnji ekran ima dijagonalu od 14,9 inča. Primjetno je kako u kabini postoji manji broj tipki, a razlog je korištenje gesti (mahanje rukama), upotreba govornih komandi. Ipak, tipke postoje, a odlikuje ih vrhunska izrada. Za otvaranje vrata se ne koristi potezna kvaka nego je samo dovoljno pritisnuti gumb na vratima.
Koriste se još neka zanimljiva rješenja poput ugradnje zvučnika u strukturu prednjih sjedala tako da putnici mogu uživati i u vibracijama koje dolaze do njihovog tijela. Za zvuk se brine Harman/Kardon. Nama je svakako zanimljivo rješenje korištenja pametnog telefona iPhone za otključavanje i zaključavanje vozila – čim se približimo vozilu koristi se nova Ultrawideband tehnologija. Za sada je samo iPhone podržan. Ipak, motor se pokreće samo kad je Digital Key unutar vozila.
U vozilu su smještene visokonaponske komponente, baterija se nalazi u podnici ispod putnika, a za pogon se koriste prednji i stražnji električni motori. Visokonaponski priključak za punjenje nalazi se u stražnjem desnom dijelu vozila.
Prvi BMW iX je dostupan u dvije izvedbe: xDrive40 s 326 KS i baterijom od 71 kWh te xDrive50 s 523 KS i baterijom kapaciteta 105,2 kWh. Za punjenje baterija se koristi i „šuko“ kućna utičnica s izlaznom snagom od 2,3 kW, može se BMW iX puniti i preko također izmjenične struje snagom od 3,7 kW te preko punjača snage 11 kW, a maksimalno će se moći puniti istosmjernom strujom snagom od 195 kW.
BMW iX xDrive40 stotku lovi za 6,1 sekundu, ima 630 Nm momenta te s jednim punjenjem baterije omogućuje prelazak do 425 kilometara (WLTP). Za 10 minuta punjenja preko 150 kW DC punjača dobit ćete 95 kilometara autonomije baterije od 71 kW neto (77 kW bruto). Od 10 do 80 posto baterija se puni za 31 minutu. Ukupna masa ove izvedbe je 2365 kilograma.
Jačoj izvedbi BMW iX xDrive50 od 0 do 100 km/h potrebno je 4,6 sekundi, a motori snage 523 KS imaju 765 Nm okretnog momenta. S jednim punjenjem baterije od 105,2 kW (bruto 112 kW) automobil prelazi 630 km (WLTP), a preko DC punjača snage do 200 kW baterija će se za 10 minuta punjenja napuniti za 150 kilometara autonomije. Od 10 do 80 posto baterija se puni za 35 minuta. Ukupna masa iX xDrive50 modela je 2510 kilograma.
BMW iX proporcijama podsjeća na BMW M5 - dužine je 4953 mm, uz tri metra međuosovinskog razmaka, a obje izvedbe postižu 200 km/h, uz pogon na sve kotače. Među sigurnosnim značajkama ističemo Pomoć pri vođenju i ostanku u traci (Steering and lane guidance assist) s proširenim funkcijama, pomoć za upravljanje u nuždi (Emergency steer assist), pomoćnika za zadržavanje u traci s upozorenjem na bočni sudar (Lane keeping assistant).
Inače, BMW iX je nastavak studije BMW iNext koju smo po prvi put vidjeli uživo u Barceloni, na Mobile World Congressu, u veljači 2019. godine. Već je tada izazvao našu pozornost svojim nastupom i najavljenim funkcijama koje još uvijek nisu integrirane u iX, poput mogućnosti da pokazivanjem rukom u smjeru nekog objekta postavite pitanje što je to.
Cijena za BMW iX xDrive40 u sivoj boji Grey Brilliant effect je 769.590 kuna dok BMW iX xDrive40 u crnoj Black Sapphire boji košta 771.693,75 kuna.