Na ceste dolazi sve veći broj automobila koji mogu samostalno ili djelomično samostalno upravljati u prometu
Udio novoregistriranih osobnih automobila diljem svijeta proizvedenih bez sustava potpomognute vožnje posljednjih je godina sve manji. Prema Statista Mobility Market Insights, "obični" automobili činili su manjinu od samo 14,4 posto novoregistriranih automobila diljem svijeta 2020. godine.
Prijelaz na automobile spremne za autonomnu vožnju bio je brz: 2015. godine automobili bez sustava pomoći bili su u većini s 51,4 posto.
Postoji šest različitih razina automatizacije za osobna vozila u klasifikaciji SAE J3016 prema razvojnom standardu SAE International. Sposobnost autonomne vožnje prikazuje se kao razine od 0 do 5.
U razinama 1 i 2 funkcije autonomne vožnje samo pomažu vozačima u vožnji , što je tzv. potpomognuti način. U razinama 1 i 2 vozaču mogu pomoći sustavi za autonomnu vožnju, ali on ne može skrenuti pozornost s ceste. U razini 1 može se pomoći pri kočenju ili upravljanju.
U razini 2 moguća je kombinacija oboje, uz opremanje mogućnostima centriranja vožnje po automobilskoj traci i s prilagodljivim tempomatom koji samostalno održava i regulira brzinu vožnje, uz prilagodbu drugim (sporijim) vozilima.
Odredbe automatizirane vožnje razine 3 sada ulaze u redovnu proizvodnju dok se razina 4 očekuje do 2025. godine.
Razina 3 najniža je razina ovog automatiziranog načina rada. Vozila čiji sustavi ispunjavaju zahtjeve razine 3 mogu voziti neovisno do određenog stupnja, pri čemu vozač ponovno preuzima upravljač na zahtjev i uz prethodnu najavu.
Od razine 4 vozila mogu voziti samostalno bez preuzimanja kontrole od strane vozača.