Zoox koristi Amazon Web Services (AWS) za skalabilno računalstvo visokih performansi
Testiranje autonomnih vozila već je godinama u primisli mnogih kompanija koje proizvode ili planiraju proizvoditi samovozeća vozila. Amazonova nezavisna podružnica i tvrtka za autonomna vozila Zoox, osnovana 2014. godie, pokrenula je simulacije.
Prvotno su Zooxova simulacijska radna opterećenja bila sklona pucanju, što je značilo da je Zoox imao veću potražnju za računalnom snagom nego što su njegovi strojevi mogli podnijeti. Tvrtka je odlučila stvoriti model hibridne infrastrukture okrećući se računalstvu visokih performansi kako bi nadopunila svoj interni klaster superračunala.
Iskorištavanjem prednosti Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2)—koji nudi opsežno računalno rješenje s izborom procesora, pohrane, umrežavanja, operativnog sustava i modela kupnje—paralelno s upraviteljem radnog opterećenja otvorenog koda Slurm od AWS Partner SchedMD, Zoox omogućuje ubrzano testiranje i razvoj za velike količine podataka. Do kraja 2024. očekuje se korištenje stotina petabajta podataka na AWS-u.
Zooxov namjenski Robotaxi prvi je u svijetu koji samostalno vozi na javnim cestama. Tvrtka za autonomnu mobilnost namjerava uvesti svoju uslugu prijevoza zaposlenika bez vozača nakon povijesne vožnje svog putničkog vozila izgrađenog bez tradicionalnih kontrola vožnje na Kalifornijske ceste. Dakle, nema volan niti papučice gasa i kočnice.
11. veljače 2023. Zoox je izveo prvu vožnju prijevoza svojih zaposlenika u Foster Cityju u Kaliforniji, obilježavajući prvi put u povijesti da je namjenski izgrađen autonomni robotaxi bez tradicionalnih kontrola vožnje prevozio putnike otvorenim javnim cestama.
Kako bi dosegao ovu prekretnicu Zoox je završio rigorozna testiranja na privatnim cestama i dobio odobrenje od Kalifornijskog odjela za motorna vozila (DMV) da upravlja svojim robotaxijem na državnim javnim cestama.
Zoox je do danas jedini namjenski izgrađeni robotaxi dopušten na javnim cestama u Kaliforniji koji je samocertificiran prema Federalnim standardima sigurnosti motornih vozila (FMVSS). Zooxov temeljni dizajn, koji ne uključuje tradicionalne kontrole vožnje kao što su upravljač ili pedale, ugradio je zahtjeve za performanse FMVSS-a izravno u svoje vozilo i dodao više od 100 sigurnosnih inovacija koje nisu dostupne u današnjim osobnim automobilima.
Nakon završetka svoje povijesne prve vožnje Zoox će koristiti uslugu prijevoza zaposlenika u svom sjedištu u Foster Cityju u Kaliforniji. Usluga prijevoza zaposlenika nudit će se isključivo svim zaposlenicima Zooxa s punim radnim vremenom.
Robotaksi može prevoziti do četiri osobe istovremeno na javnoj ruti između dviju Zooxovih glavnih uredskih zgrada, putujući brzinom do 56 km/h, i upravljajući skretanjima lijevo i desno, dvosmjernim skretanjima i semaforima, uz bicikliste, pješake, druga vozila i druge čimbenike u prometu na ovoj ruti. Kako tvrtka nastavlja napredovati i osigurava dodatna državna odobrenja, proširit će svoju uslugu na upotrebu u široj javnosti.