Toyota je prvi hibridni Prius predstavila prije točno 25 godina
Toyota je s Priusom svijetu ponudila proizvode i rješenja mobilnosti za održivu budućnost, a sve je počelo 10. prosinca 1997. godine. S modelom Prius Toyota je započela svoju misiju „Beyond Zero“ (dalje od nulte emisije) u stvaranju svijeta veće učinkovitosti i manjih emisija štetnih plinova.
Imali su dva cilja: stvoriti automobil za 21. stoljeće (koje je te 1997. godine već kucalo na vrata) te transformirati način na koji Toyota radi automobile. U to vrijeme rijetki su proizvođači automobila željeli adresirati ekološka pitanja. Toyota se uhvatila u koštac s tim i pokrenula je hibridnu revoluciju koja traje i dan danas.
Hibridno elektrificirano, plug-in hibridno elektrificirano, baterijsko električno ili elektrificirano s pogonom na vodikove gorivne članke – svako do tih rješenja je ujedno dobro za naš planet.
Prius je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo na svijetu hibridno elektrificirano vozilo masovne proizvodnje, a prikladno je plasiran na tržište pod sloganom „Upravo na vrijeme za 21. stoljeće“.
Četvrt stoljeća nakon što je Prius prvi put krenuo hibridnim elektrificiranim stazama većina vozila marke Toyota prodanih u Europi su hibridi dok je ukupna brojka elektrificiranih vozila marke Toyota širom svijeta veća od 21 milijun. Samo hibridne i plug-in hibridne verzije Priusa prodane su u više od 5,05 milijuna primjeraka.
Za 25. rođendan Priusa Toyota je pripremila najbolji mogući dar - predstavljena je nova generacija modela koji će u Europi biti dostupan isključivo kao plug-in hibridno elektrificirano vozilo. Na europsko tržište stiže sredinom 2023. godine.
Od prve do četvrte generacije
Izvorni model Prius kupcima je zapeo za oko i zbog izgleda, no ono što se posebno isticalo bila je nova hibridna tehnologija. Posebno dizajniran VVT-i 1,5-litreni benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog okretnog momenta pružali su vozne performanse slične ostalim automobilima sličnih dimenzija na tržištu, ali uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2.
Prius je osvojio titulu Japanskog automobila godine za 1997./1998. prije nego što je krenuo na svjetsku scenu 2000. godine, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoljeli ekološki osviješteni kupci u Europi i SAD-u.
Druga generacija modela Prius na tržište je plasirana 2003. godine, a donijela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, s iznimno malenim koeficijentom vuče od samo 0,26 kao i nov ikonski klinasti oblik koji je bio posljedica toga što je format promijenjen u hatchback s pet vrata. Ova generacija također je osvojila naslov automobila godine u Europi za 2005.
Novi Toyotin hibridni sustav, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15 posto manju potrošnju goriva i 50 posto snažniji elektromotor koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću učinkovitost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage po prvi put je omogućio modelu Prius vožnju samo struju.
2009. godine dolazi treća generacija modela Prius koji je izašao i odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, s još 10 posto manjom potrošnjom goriva i 14 posto nižim emisijama CO2 te još manjim koeficijentom vuče, a sve to s većim 1,8-litrenim motorom i redizajniranim elektromotorom.
Prius Plug-in, plasiran na tržište 2012. kao jedan od prvih plug-in modela u Europi, mogao se puniti putem vanjskog izvora napajanja, što je vozačima omogućilo da uživaju u svim pogodnostima vožnje samo na struju, uz dodatnu sigurnost koju pruža hibridna funkcija. S dosegom vožnje od 25 km samo na struju (u načinu rada EV) prvi Prius Plug-in Hybrid postao je novi zaštitni znak po pitanju mobilnosti.
Četvrta generacija je na tržište plasirana 2015. godine i bila je prvo vozilo koje upotrebljava Toyotinu novu globalnu strukturu (TNGA). Zahvaljujući strukturi TNGA Prius i brojni modeli nakon njega zabavniji su za vožnju jer imaju niže gravitacijsko središte, što omogućuje aktivniji položaj pri vožnji i manje naginjanje vozila u zavojima i pri skretanju.
Tome se pridružila i bolja razina upravljivosti zahvaljujući upotrebi čelika velike čvrstoće, zbog čega je oplata karoserije četvrte generacije modela Prius bila 60 posto kruća od prethodnika. Novi motor modela četvrte generacije imao je maksimalnu toplinsku učinkovitost bez premca, visokih 40 posto, što je najveća ikad postignuta brojka za jedan benzinski motor masovne proizvodnje.
Predstavljena je i nova plug-in hibridna verzija s dosegom samo na struju od 45 km i emisijama CO2 po prijeđenom kilometru od samo 28 grama u kombiniranom WLTP ciklusu.