Cilj žele postići do 2050. godine, a dosadašnje i nove tehnologije sigurno će to i omogućiti
Prioritet marke sa zvjezdicom je spriječiti nesreće i poboljšati ishode nesreća. Tvrtka koristi dvije obljetnice aktivne i pasivne sigurnosti kao priliku da predstavi svoje najnovije sigurnosne značajke. Sve je krenulo testom automobila u listopadu prije točno 25 godina.
U Švedskoj se prije 25 godina A-klasa (serija W 168) otkotrljala tijekom takozvanog 'moose testa' (los testa). Bilo je to 21. listopada 1997. godine. To je potaknulo brzo i široko uvođenje elektroničkog programa stabilnosti ESP u svim serijama modela Mercedes‑Benza.
Tek dvije godine nakon toga Mercedes-Benz je prvi put uveo sustav kao standard u cijelom svijetu u S-klasi Coupé (serija C 140). Tvrtka je odmah nastavila s opsežnim razvojem sustava za pomoć u vožnji te danas vozači aktualnih Mercedes-Benz modela uživaju podršku više od 40 takvih sustava.
ESP je standardna oprema u svim Mercedes-Benz osobnim automobilima. A u studenom 2011. to je čak postalo zakonski uvjet za sve registracije novih automobila u Europi. Također se smatra da je ESP otvorio put drugim aktivnim sustavima pomoći u vožnji koji su danas dostupni.
Druga obljetnica
Prije 20 godina predstavljen je sustav anticipacijske zaštite PRE‑SAFE koji se od tada kontinuirano razvija. Sustav je označio prvi put da su aktivni elementi pomogli poduprijeti pasivne zaštitne mjere kako bi se poboljšali ishodi u slučaju nesreće.
Tvrtka slijedi jasan cilj: postići vožnju bez nesreća do 2050. godine. Filozofija 'sigurnosti u stvarnom životu' koja vodi ambiciozni cilj tvrtke temelji se na nesrećama u stvarnom svijetu, s jedinicom Grupe za istraživanje nesreća koju Mercedes-Benz provodi više od 50 godina, čineći bitnu komponentu. Posljednjih godina istraživanje je prošireno na lokacije u Kini i Indiji.
Sustavi upravljanja kočnicama
ESP stabilizira vozilo putem ciljane i munjevito brze intervencije kočenja na pojedinačnim kotačima. Uglavnom ignorirani od strane javnosti do sada, sustavi upravljanja kočnicama nastavili su brzo napredovati u razvoju nakon incidenta s testom s losom.
Danas ovi sustavi rade u tandemu s više od 100 funkcija vozila za aktivno poboljšanje sigurnosti, učinkovitosti i udobnosti u mnogim situacijama vožnje, u rasponu od integriranog kontrolera kočnica i aktivnog upravljanja stražnjom osovinom do off-road funkcija, rekuperacije za električne pogone, pokretanja na uzbrdici pomoći i stabilizacije prikolice do potpore automatizirane vožnje i brojnih sustava pomoći.
TwoBox sustav za električna vozila
Jedna od značajnijih nedavnih inovacija je sustav TwoBox koji je krenuo u serijsku proizvodnju 2020. Sustav, koji je kombinacija ESP-a i elektromehaničkog pojačivača kočnica, ključne komponente posebno za električne automobile, odbacuje negativni tlak koji se stvara motorom s unutarnjim izgaranjem koji se zatim dovodi u konvencionalni pojačivač kočnica. Brzo stvaranje kočionog tlaka sustava omogućuje, između ostalog, kratke putove kočenja tijekom automatskog kočenja u nuždi.
Zaštita putnika na stražnjim sjedalima
Posljednjih godina Mercedes-Benz je uspio dodatno povećati sigurnost putnika na stražnjim sjedalima. Među ostalim poboljšanjima vrijednima spomena su zatezači pojaseva za stražnja sjedala, bočni zračni jastuci i prozorski jastuci.
Predstavljen od strane Mercedes-Benza u S-klasi 2020. godine, prvi prednji zračni jastuk za putnike na stražnjim sjedalima odražava čestu upotrebu automobila kao vozila s vozačem: značajka povećava sigurnost za odrasle putnike, a također uzima u obzir brigu o sigurnosti djece.
Belt Bag, koji povećava površinu sigurnosnog pojasa i tako može smanjiti udarce na gornji dio tijela putnika, također pridonosi većoj sigurnosti straga. Tu je i zračni jastuk za sjedalo, koji je dizajniran da spriječi skliznuće putnika ispod donjeg pojasa, čak i ako je putnik spustio svoje sjedalo.
Vožnja bez nesreća do 2050.
Evolucija automobilske tehnologije je daleko od kraja. Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) u svom Izvješću o sigurnosti na cestama za 2018., oko 1,3 milijuna ljudi diljem svijeta još uvijek pogine u prometnim nesrećama svake godine.
Istodobno, WHO izvještava da između 20 i 50 milijuna ljudi pretrpi ozbiljne ozljede. Mercedes-Benz neumorno radi prema svom cilju "Vision Zero" kroz svoje sigurnosne i pomoćne sustave. Cilj je jasna vizija nula smrtnih slučajeva u prometu do 2050. godine i smanjenje broja smrtno stradalih i teško ozlijeđenih u prometu do 2030. godine za polovinu u odnosu na 2020. godinu.
Njemačka savezna vlada uključila je ovu viziju u svoj koalicijski sporazum dok je WHO, zajedno s regionalnim komisijama Ujedinjenih naroda, jednako tome predan. Kako bi se postigla “Vizija nula”, mnoge različite discipline i institucije morat će raditi ruku pod ruku, od transportnih i urbanističkih planera do nadležnih za ceste i zakonodavaca.