Automatizirana vožnja

DRIVE PILOT: Autonomna vožnja razine 3 i više

Autor Krunoslav Ćosić

Mercedes-Benz nastavlja razvijati uvjetno automatiziranu vožnju

Izvor: Mercedes-Benz AG Communications /MediaPortal Mercedes-Benz AG

Kada je riječ o uvjetno automatiziranoj vožnji (SAE razina 3) sigurnost i pouzdanost glavni su prioriteti za Mercedes-Benz. Drive Pilot se stoga temelji na arhitekturi sustava koja omogućuje sigurnu kontrolu svih situacija koje bi se potencijalno mogle pojaviti.

U tu su svrhu kočenje, upravljanje, napajanje i neki dijelovi senzorskog sustava dizajnirani s fizičkom i funkcionalnom redundancijom. Usvajanjem ovog pristupa dizajnu sustava usmjerenog na sigurnost Mercedes-Benz postavlja potpuno nova mjerila u automatiziranoj vožnji.

To uključuje prepoznavanje okoliša i rukovanje. Baterija, motor upravljača, senzori brzine kotača i algoritmi koje sustav koristi za izračun podataka također su duplicirani. Neki aspekti senzorskog sustava također su funkcionalno redundantni jer se njihovi različiti fizički koncepti (uključujući optički; ultrazvuk; radiovalovi) međusobno potkrepljuju, čime se osigurava siguran rad u svakom trenutku.

Izvor: Mercedes-Benz AG Communications /MediaPortal Mercedes-Benz AG

To uglavnom uključuje radar, kamere i LiDAR. Međutim, ultrazvučni senzori i senzori vlage kao i mikrofoni također daju vrijedne podatke. Sve u svemu, više od 30 senzora osigurava da Drive Pilot pouzdano može svladati zadatak uvjetno samostalne vožnje.

“Ime Mercedes-Benz uvijek je označavalo sigurnost. I već postavljamo standarde u razvoju i implementaciji automatiziranih sustava vožnje kao što je Drive Pilot. Uvjereni smo da je redundancija pravi pristup za automatiziranu vožnju razine 3 i više. Kad je riječ o senzorima također vidimo korištenje LiDAR-a uz radar i kao posebno neizostavne kamere. Nedostatke jednog senzora ovisne o situaciji možemo kompenzirati karakteristikama drugog. Oslanjanje na samo jednu vrstu senzora ne bi zadovoljilo visoke sigurnosne standarde Mercedes-Benza”, kaže Markus Schäfer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, glavni tehnološki direktor, odgovoran za razvoj i nabavu.

Izvor: Mercedes-Benz AG Communications /MediaPortal Mercedes-Benz AG

Nakon aktivacije Drive Pilota sustav kontrolira brzinu i udaljenost te zadržava vozilo u vlastitoj traci. Pod određenim uvjetima i na odgovarajućim dionicama njemačke autoceste kupci mogu prepustiti zadatak vožnje sustavu kada putuju u gustom prometu ili prometnim gužvama pri brzinama do 60 km/h.

U slučaju kvara u jednom od primarnih sustava arhitektura sustava Drive Pilot može prepoznati situaciju i omogućiti sigurnu primopredaju kontrole vozaču. Čak i ako vozač ne može ispuniti zahtjev za primopredaju, npr. zbog hitne medicinske pomoći, Drive Pilot pokreće siguran manevar zaustavljanja u nuždi koji ne predstavlja opasnost za promet iza vozila.

Izvor: Mercedes-Benz AG Communications /MediaPortal Mercedes-Benz AG

Od izuma automobila 1886. Mercedes-Benz je u više navrata postavljao mjerila u sigurnosti vozila s inovativnim tehnologijama. Sigurnost je jedna od temeljnih vrijednosti marke, zbog čega Mercedes-Benz već godinama nudi napredne sustave pomoći u vožnji (SAE razina 2) u svojim vozilima. Oni mogu poboljšati sigurnost na cestama i značajno olakšati život u svakodnevnim situacijama.

Na primjer, pružaju pomoć pri kontroli brzine i udaljenosti, upravljanju i mijenjanju prometnih traka. U prosincu 2021. Mercedes-Benz je postao prvi proizvođač automobila u svijetu koji je dobio međunarodno važeće odobrenje sustava za uvjetno automatiziranu vožnju (SAE razina 3).

U Njemačkoj je Drive Pilot dostupan za S-klasu i EQS od 17. svibnja 2021. A što se tiče parkiranja, marka je otišla korak dalje s predinstalacijom Intelligent Park Pilota za buduće olakšavanje potpuno automatiziranog parkiranja bez vozača SAE razina 4.

Izvor: Mercedes-Benz AG Communications /MediaPortal Mercedes-Benz AG