NFT bilježi sve podatke o vozilu, na tajan i nepristupačan način
Predstavljen prvi put na Ženevskom auto salonu 2019. godine Alfa Romeo Tonale prvi je automobil na svijetu s digitalnim NFT certifikatom (tehnologija nezamjenjivih tokena) temeljenim na Blockchain tehnologiji - povjerljivom i neizmjenjivom zapisu glavnih faza u životu pojedinog vozila.
Svojevrsna „crna kutija“ bilježi sve informacije tijekom vožnje – način vožnje, udarce u vozilo, servisno održavanje, ali je bitno za istaknuti kako o praćenju informacija odlučuje vlasnik vozila, uz prethodni pristanak. Blockchain kartica se nalazi u vozilu.
Kada prvi vlasnik bude prodavao automobil sljedećem kupcu sigurno će dobiti veću vrijednost za svoje rabljeno vozilo jer su sve informacije o vozilu prikupljene na siguran i pouzdan način, bez mogućnosti bilo kakvih korekcija.
Pripadnik C-SUV segmenta dimenzijama je poprilično blizu Alfi Romeo Stelvio, iako se vizualno potpuno razlikuju. I dok je C-segment u padu dugi niz godina (u 2018. 23,5 posto udjela na tržištu, u 2019.: 23,1 posto, u 2020. 22,7 posto, u 2021. 17 posto te do lipnja 2022. 15,2 posto udjela) C-SUV segment u stalnom je rastu: u 2018. 10,2 posto, u 2019. 11,7 posto, u 2020. 15,4 posto, u 2021. 19 posto te u prvih pola 2022. godine udio je 22,4 posto.
Poput svih Alfi i Tonale se proizvodi u Italiji. Uz trenutnu ponudu četverocilindričnih turbo-benzinskih 1,5-litrenih 48-voltnih blagih hibrida snage 130 i 160 KS (96 i 118 kW, uz 240 Nm okretnog momenta), uz električni motor snage 15 kW i 55 Nm momenta Tonale je dostupan i u dizelskoj verziji s 1,6-litrenim turbodizelskim motorom snage 130 KS (96 kW).
Benzinski modeli s baterijom kapaciteta 17,5 Ah su dostupni samo uz 7-stupanjski DCT7 Getrag automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, a dizelski samo uz 6-stupanjski automatski mjenjač TCT6. Benzinci mogu startati i voziti samo na struju, uz pomoć elektromotora, a elektromotor se koristi i kao dodatna snaga benzinskom motoru. Nešto kasnije dolaze 1,3-litreni plug-in hibridi snage 190 i 275 KS (140 i 202 kW), s pogonom na sve kotače (prednji pogon benzinski, a stražnji uz elektromotor) dok su aktualni modeli dostupni samo s prednjim pogonom.
Alfu Romeo Tonale na cesti ćete odmah prepoznati po tri prednja i tri stražnja para LED svjetala koja nas podsjećaju na stariju Alfu Romeo 159. LED svjetla su dnevna, kratka i duga te pokazivači smjera (žmigavci). Tonale preuzima bočni dizajn modela Alfa Romeo GT Junior iz 1972. godine. I neki drugi elementi dizajna su „posuđeni“ sa starijih Alfinih modela. Ako ste u 2019. godini u Ženevi vidjeli prvo predstavljanje primijetit ćete da je zadržana velika sličnost s konceptnim modelom.
Tonale je dužine 4528 mm, što je samo 159 mm manje od modela Stelvio. Međuosovinski razmak Tonalea je 2636 dok Stelvio ipak mjeri 2818 mm, što je razlika od 182 mm. Za 62 mm je uži od Stelvija, niži je 92 mm, ali su po prtljažnom prostoru Tonale i Stelvio vrlo slični. Tonale ima 500 litara, a Stelvio 525 litara prtljažnog prostora.
U interijeru je kokpit orijentiran prema vozaču, korišteni su vrhunski materijali, a od tehnologija do izražaja dolazi bežično punjenje te serijski dostupno bežično povezivanje s pametnim telefonima preko aplikacija Android Auto i Apple CarPlay. Ispred vozača se nalazi veliki 12,3-inčni ekran na kojem se prikazuju sve bitne informacije tijekom vožnje, uz dva okrugla digitalna instrumenta brzinomjera i okretomjera, u retro stilu preuzetom s Alfe GT Junior. Moguće je birati i moderniji dizajn.
Središnji infotainment ekran od 10,25 inča prikazuje informacije u više podijeljenih segmenata te Tonale ima ukupno više od 22 inča ekrana. Uz nadoplatu se može dobiti ozvučenje Harman Kardon s 14 zvučnika.
Alfa Connect nudi velik broj mogućnosti multimedije, za glasovno upravljanje se koristi Amazon Alexa, u kabini se nalazi i višebojno ambijentalno osvjetljenje, a ako imate vozni park s Alfama Tonale onda je moguće daljinsko upravljanje nekim funkcijama preko pametnog telefona – s jednog telefona se može nadzirati više automobila istovremeno. Alfa Romeo Tonale omogućuje nadzor čak i preko funkcija pametnog doma, dok sjedite kod kuće. Recimo, možete provjeriti jeste li zaključali vrata vozila.
Alfa Romeo Tonale dolazi u više boja, a posebno se ističu četiri boje Speciale: Zelena Montral (nju smo isprobali tijekom prezentacije u Zagrebu, uz 1,5-litreni motor snage 130 KS, nastao iz 1,3 litre), Plava Misano, Siva Vesuvio i crvena Alfa (posljednja je jedina pastelna dok su tri ostale boje metalik). Kotači su 18, 19 i 20 inča promjera, uz prepoznatljive rupe popularno zvane „telefonke“.
Alfa Romeo Tonale omogućuje autonomnu vožnju razine 2 kombinirajući prednju kameru, koja uzdužno i bočno nadzire svu okolinu automobila, i sustave „Intelligent Adaptive Cruise Control” (IACC) i „Lane Centering” (LC). LC sustav kontrolira bočno kretanje automobila kako bi zadržao vozilo u središtu trake, čak i u uvjetima gustog prometa.
Tonale je dostupna u pet razina opreme, ima bogatu seriju opremu koja za paket Super starta od 289.900 kuna za slabijeg benzinca od 130 KS odnosno 294.900 kuna za dizela snage 130 KS. Benzinac snage 160 KS dostupan je od 348.900 kuna, a Speciale verzije koštaju 351.900 (130 KS) odnosno 370.900 kuna (160 KS).