VODIKOVA ENERGIJA

BIT ĆE KOMPAKTNIJI I LAKŠI 2. generacija modula gorivnih članaka 

Autor Krunoslav Ćosić

Toyota s europskom proizvodnjom započinje u Bruxellesu

Izvor: Toyota

Odluka o sklapanju modula gorivnih članaka druge generacije u Europi u Toyoti je donesena iz razloga jer su zamijetili značajan porast potražnje u cijeloj regiji. U mogućnosti su ponuditi i potrebnu inženjersku podršku za integraciju.

Za postizanje ugljično neutralnog društva Toyota razvija nekoliko tehnologija elektrifikacije, uključujući vodik koji smatra jednim od najvažnijih temelja za smanjenje CO2. Toyota posvećenost vodiku u putničkim automobila nadilazi i kompanija svoju tehnologiju vodikovih članaka čini dostupnom u modulima jednostavnima za korištenje za razne primjene.

To je jedan od razloga preoblikovanja sustava gorivnih članaka iz automobila Toyota Mirai – žele proširiti svoju tehnologiju vodika iz automobila na druge namjene. Gorivni članak iz Miraija je preoblikovan u kompaktne module gorivnih članaka.

Toyota Mirai
Izvor: Toyota

U siječnju 2022. Toyota je započela proizvodnju 2. generacije modula, temeljenih na naprednoj 2. generacije sustava gorivnih članaka. Ovaj novi sustav, koji je posložen u kompaktnije, lakše module, daje i veću gustoću snage. Članci dolaze s pokretne trake za pokusno sklapanje kombinirajući tehnološki napredni proizvod i visoku kvalitetu sklapanja.

Moduli su dostupni u dva oblika, kockastom i ravnom, pravokutnom obliku radi pružanja veće fleksibilnosti i lakše prilagodbe za razne namjene. Drugu generaciju modula gorivnih članaka će sastavljati proizvodni tim u Europi, u Centru za istraživanje i razvoj Toyota Motor Europe (TME), u Zaventemu, u Bruxellesu.

Izvor: Toyota

Toyota je s razvojem gorivnih članaka započela još 1992. godine i otad neprekidno dorađuje svoju tehnologiju vodika. Širenje poslovanja vodikom u Europi će biti ključan element u postizanju ciljeva Zelenog plana apsolutnih nultih emisija koje pridonose globalnom zatopljenju do 2050. godine.

EU tvrdi da će za ispunjavanje ovog zahtjeva biti potrebno da „predvodnici na području klime i resursa“ razviju prvu komercijalnu primjenu novih tehnologija u ključnim industrijskim sektorima do 2030. godine.

Izvor: Toyota