AUTO IZ BUDUĆNOSTI

AUTOMOBIL IMA 24 GB RAM-A Novi Mercedes EQE

Autor Krunoslav Ćosić

Mercedes-Benz EQE svjetsku će premijeru imati na sajmu automobila IAA u Münchenu

Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Ove se godine IAA održava u Münchenu, što je velika novost nakon što je istoimeni sajam propao prije dvije godine, dok se godinama održavao u njemačkom Frankfurtu. U bavarski grad dolaze ne samo njemački proizvođači automobila, a sam vrh ponude predstavlja Mercedes.

Poslovni model EQE drugi je model temeljen na električnoj arhitekturi (EVA2), nakon luksuzne EQS limuzine. Globalno lansiranje novog modela održat će se sredinom 2022. godine. Proizvodnja će biti u Bremenu za većinu svjetskog tržišta te u Pekingu za kinesko tržište.

Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

EQE je kompaktniji od EQS-a i ima međuosovinski razmak kraći 90 milimetara, odnosno 3120 milimetara. Što se tiče vanjskih dimenzija, usporediv je s CLS-om. Kao i potonji, nema vrata prtljažnika već fiksno stražnje staklo i poklopac prtljažnika. Unutrašnje dimenzije čak premašuju one današnje E-klase (213 modela), npr. prostor za ramena sprijeda (plus 27 mm) ili unutarnja duljina (plus 80 mm). Položaj sjedenja je viši/sigurniji (+ 65 mm). Zapremina prtljažnika je 430 litara.

Dizajn interijera i oprema jasno se temelje na EQS-u, s MBUX Hypercreenom, a što se tiče buke i vibracija (NVH), EQE je među najboljima u klasi, ističu iz Mercedesa.

Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Baterija ima iskoristiv sadržaj energije od 90 kWh, a domet do 660 km prema WLTP-u tako da je električni automobil apsolutno pogodan za putovanja. Paleta modela uključivat će dvije varijante pri lansiranju na tržište: EQE 350 (potrošnja energije prema WLTP-u: 19,3-15,7 kWh/100 km; emisija CO 2: 0 g/km) s 215 kW, a u planu su varijante izvedbe s oko 500 kW.

Navigacija s električnom inteligencijom planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, a temeljit će se na brojnim čimbenicima i dinamički će reagirati na prometne gužve ili promjenu stila vožnje, na primjer. To uključuje vizualizaciju u infotainment sustavu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) o tome je li raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu točku bez punjenja.

Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

MBUX Hyperscreen apsolutni je vrhunac u unutrašnjosti (što će ipak biti dodatna oprema). Ova velika, zakrivljena zaslonska jedinica prelazi gotovo u potpunosti od jednog A stupa do drugog A stupa – ukupne je širine 141 centimetar. Tri ekrana smještena ispod staklene plohe kao da se spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje mu vlastiti zaslon i kontrolno područje.

Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

U Europi suvozač može gledati film dok je automobil u pokretu. To je izvedivo zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja temeljenu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u zaslon suvozača, automatski se na suvozačevom zaslonu zatamnjuje sadržaj.

Srce infotainment sustava je čipset s 8 jezgri procesora, ugrađeno je 24 GB RAM-a i 46,4 GB propusnosti RAM memorije. MBUX može imati do sedam različitih profila na zaslonu koji se nalazi ispred suvozača. Dakle, sedam različitih osoba može podesiti svoje osobne preferencije i koristiti ih svaki put kad se voze na suvozačkom mjestu.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI