Podatak se odnosi na prvo polugodište, a kineski dobavljači baterija držali su gotovo dvije trećine tržišta baterija za električna vozila
Tesla, BYD i Volkswagen ugradili su gotovo 45% ukupnih baterija za električna vozila u prvoj polovici 2023., pokazuju podaci koje je objavio Counterpoint Research. Predviđaju da bi godišnja potražnja za baterijama za električna vozila do 2030. mogla dostići 4 TWh.
Globalni kapacitet EV baterija prodanih u prvoj polovici 2023. porastao je 54% u odnosu na prethodnu godinu i dosegao više od 300 GWh, pokazuje najnovije istraživanje Counterpointovog Global EV Battery Trackera.
Tijekom tog razdoblja i globalna prodaja električnih vozila također je doživjela značajan rast od 43%, na godišnjoj razini. Proizvođač CATL je prednjačio na tržištu baterija za električna vozila, a BYD i LG Energy Solutions malo su zaostajali. Ove tri vodeće tvrtke zajednički su činile gotovo dvije trećine tržišta u prvoj polovici 2023. Vodeće regije u smislu ugradnje baterija za električna vozila bile su Kina, SAD i Europa.
Viši analitičar Soumen Mandal tijekom sljedećih nekoliko godina očekuje da će brojni novi dobavljači baterija kao što su ACC, Verkor, Northvolt i E4V osigurati značajnu prisutnost unutar lanca nabave baterija.
Osim specijaliziranih dobavljača baterija, proizvođači automobila kao što su Tesla, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Stellantis također rade na vlastitoj proizvodnji ćelija i paketa, što će lanac opskrbe baterijama učiniti još konkurentnijim.
Mandal je dodao: “Trenutno kineski i južnokorejski dobavljači dominiraju industrijom. Kineske tvrtke poput CATL, BYD, CALB, Gotion, Sunwoda i Farasis zajedno drže dvije trećine tržišta dok tri glavna južnokorejska igrača – LG Energy Solution, Samsung SDI i SK Innovation – imaju oko 25% tržišnog udjela.”
Proizvođači automobila Tesla, BYD i Volkswagen činili su gotovo 45% ukupnog kapaciteta baterija za električna vozila prodanih u prvoj polovici 2023. Rastuća prodaja Teslinog Modela 3 i Modela Y odigrala je ključnu ulogu u pokretanju rasta CATL-a i LG Energy Solutions. CATL isporučuje baterije za standardne verzije Modela 3 i Model Y proizvedene u Teslinoj tvornici u Šangaju dok LG Energy Solutions služi kao primarni dobavljač baterija za izvedbene verzije Modela 3 i Model Y.
S druge strane električna vozila brendova Hyundai, Kia i Ford odigrali su aktivnu ulogu u povećanju tržišnog udjela SK Innovation dok se Rivian i BMW uglavnom oslanjaju na Samsung SDI kao dobavljača baterija. U regiji Sjeverne Amerike Panasonic ima ključnu poziciju kao primarni dobavljač baterija za modele Tesla.