Koliko je tinejdžera koristilo Facebook 2012. godine, a koliko ih koristi u 2021. godini
Vlasnik Facebooka, Meta, odnedavno se predstavlja kao Metaverse odnosno metaversum, univerzalno mjesto na kojem će se spojiti stvarni i virtualni svijet. Ali, što se krije u pozadini? Događa li se egzodus tinejdžera već duže vrijeme?
O tome se već duže vrijeme nagađa, a spominje se i ključni problem - skriva li mreža svih (društvenih) mreža podatke o napuštanju mladih kojima Facebook više nije in.
Interni podaci koje je iznijela Facebookova zviždačica Frances Haugen u osnovi pokazuju isto kao i dvije ankete u razmaku od devet godina koje je nedavno objavio Business Insider. Dok je u vrijeme procvata Facebooka početkom 2010-ih gotovo svaki tinejdžer koristio Facebook (u 2012. godini 94 posto), danas brojke izgledaju sasvim drugačije.
U nedavnom istraživanju koje je proveo Piper Sandler (prenosi Statista), samo 27 posto tinejdžera reklo je da su aktivni korisnici platforme.
Većina tinejdžerskih korisnika Facebooka iz 2010-ih vjerojatno nije izbrisala svoje račune dok su nove generacije tinejdžera ubrzo označile Facebook kao mrežu starih ljudi. Povećana konkurencija u sferi društvenih medija u posljednjem desetljeću značila je da su mladi korisnici ubrzo pohrlili kod novijih pružatelja usluga kako bi otvorili svoje prve račune na društvenim mrežama, bilo na Snapchatu, TikToku ili Instagramu.
Ipak, i s potonjom mrežom (Instagram), Facebookova matična tvrtka Meta i dalje će imati svoj udio u tom svijetu, nakon što je Facebook 2012. godine kupio Instagram.