FACE, INSTA, TWITTER

ŠVEĐANKA LOREEN: Pobjednicu Eurosonga prati 800.000 ljudi

Autor Krunoslav Ćosić

Švedska pjevačica Loreen na društvenim mrežama ima solidan broj pratitelja

Izvor: Aaron Chown / PA Images / Profimedia

39-godišnja švedska pjevačica Loreen po drugi je put pobijedila na Eurosongu – već se jednom okitila titulom, i to 2012. godine u Bakuu s pjesmom Eurphoria. Uspjela je ove godine s pjesmom Tattoo, a prije nje je tri puta na eurovizijskom glazbenom natjecanju pobjede odnio Johnny Logan – 1980. i 1987. te 1992.

Druga je bila finska pjevačica Käärijä, a treća Izraelka Noa Kirel. Hrvatski predstavnik Let 3 je zauzeo 13. mjesto od 26 koliko je zemalja sudjelovalo ove godine na natjecanju za pjesmu Eurovizije, u britanskom gradu Liverpulu.

Izvor: Oli SCARFF / AFP / Profimedia

Punim imenom Lorine Zineb Noka Talhaoui je švedska pop pjevačica i glazbena producentica rođena 16. listopada 1983. u Stockholmu, nije udana i nema djece. Prvi se put na sceni pojavila davne 2004. godine u natjecanju Idol na kojem je osvojila četvrto mjesto.

Sljedeće godine je otpjevala pjesmu The Snake, a uskoro je postala televizijska voditeljica na TV400. U Švedskoj je bila uspješna sa singlovima 'Crying Out Your Name' 2012. i 'Statements' 2017.

Dan prije su prognoze bile na strani Loreen te su joj davale čak 49 posto šanse za pobjedu.

Loreen - Tattoo | Sweden 🇸🇪 | Official Music Video | Eurovision 2023
Izvor: Youtube

Društvene mreže

Loreen na Instagramu prati 473.000 ljudi te je do sada objavila 1766 objava. Posljednju objavu joj je lajkalo 109.000 ljudi, a ima 7630 komentara. Na Facebooku Loreen ima 328.000 pratitelja, ali je u međuvremenu zapustila profil i na njemu je posljednja objava od 26. veljače 2023., a primijetili smo da ju prate i neki hrvatski glazbenici.

Pogledali smo i na Twitter, a tamo je prati 67.500 ljudi, objavila je 1711 tvitova dok ona prati 105 ljudi. Izgleda da je i Twitter zanemarila u posljednje vrijeme jer je posljednja objava od 31. ožujka ove godine.

Let 3
Izvor: Peter Byrne / PA Images / Profimedia

Hrvatski predstavnik, Riječani Let 3 imaju na Instagramu 307 postova, prati ih 33.400 osoba, a oni prate samo 14 profila. Poseban profil ima i pjevač Mrle, s 1284 objave, prati ga 26.600 ljudi dok on prati 2041 profil.

Na Twitteru Let 3 odnosno Mrle ima 6898 pratitelja, prati 1083 osobe, a objavljeno je 396 tvitova. Na Facebooku fan stranicu Let 3 prati 45.000 pratitelja dok oni prate 103 profila.

Irska drži rekord po broju pobjeda na Euroviziji

Nakon 67 natjecanja Eurosonga Irska ima najviše pobjeda na Euroviziji svih vremena, piše Statista. Prema službenoj web stranici natjecanja, Irci su osvojili događaj u sedam odvojenih prilika i jedina su nacija koja je pobijedila tri godine zaredom. Posljednja pobjeda Irske došla je kada je Eimear Quinn proglašen pobjednikom s pjesmom "The Voice" 1996. godine.

Slijedi Švedska na drugom mjestu s ukupno šest pobjeda, od kojih je prvu osvojila ABBA davne 1974. Velika Britanija, Francuska, Nizozemska i Luksemburg su na zajedničkom trećem mjestu s po pet pobjeda. Izrael ima četiri pobjede.

Prošle je godine glazbena skupina Kalush Orchestra podigla broj ukrajinskih pobjeda na Euroviziji na tri, čime se zemlja izjednačila s Italijom, Danskom i Norveškom. Po dvije pobjede imaju Španjolska, Njemačka, Švicarska i Austrija.

Započeta davne 1956. godine, Eurovizija je bila nepolitički događaj koji je stvoren kako bi okupio različite zemlje u svijetu nakon Drugog svjetskog rata, a sudjelovalo je 7 zemalja. Jugoslavija je natjecanju pridružila 1961. godine.

Izvor: eurovision

U 1993. godini broj zemalja sudionica se popeo na 25, a najviše ljudi je natjecanje gledalo u 2016. godini – njih 204 milijuna. Grupa Riva je s pjesmom Rock me 1989. godine donijela pobjedu Jugoslaviji i domaćinstvo događaja koji se 1990. godine održao u Zagrebu (tada je pobijedio Toto Cutugno).

TOP 10: Entries from Yugoslavia
Izvor: Youtube

U 2020. prvi put natjecanje nije održano, a moralo je biti otkazano zbog nesigurnosti koju je stvorilo širenje COVID-19 diljem Europe.

Voditelji ne smiju poticati političke ili komercijalne interese tijekom emisije. Međutim, u stvarnosti, politika prodire u događaj svake godine, sa zemljama koje glasaju za svoje susjede na temelju pokazivanja dobre volje ili izbjegavaju dati glas drugim zemljama izostavljajući ih tako iz utrke.

Ove je godine Eurovizija uvela niz promjena u sustav glasovanja uključujući dodatno glasovanje ostatka svijeta kako bi se "ojačala moć publike u utjecanju na rezultate". To znači da će i ljudi iz zemalja koje ne sudjeluju na natjecanju moći glasovati online.