Donosimo rezultate istraživanja Work Trend Index za 2023. godinu, a tiču se zaposlenika i umjetne inteligencije
Svi pričaju o umjetnoj inteligenciji, a u ožujku 2023. godine predstavljen je Microsoft 365 Copilot koji će aplikacijama poput Microsoft Worda, Excela, PowerPointa, Outlooka, Microsoft Teamsa i drugih koje svakodnevno koriste milijuni ljudi donijeti nove moćne generativne mogućnosti umjetne inteligencije.
Uz objavu informacije će proširiti pristup previewu Microsoft 365 Copilota i dodati nove značajke objavljeni su novi podaci i uvidi iz izvještaja Work Trend Index za 2023. godinu, u kojem se odgovara hoće li umjetna inteligencija poboljšati način na koji radimo.
Sudeći po rezultatima tempo rada ubrzao se do te mjere da ljudi više ne mogu držati korak, što utječe na inovacije. Sljedeća generacija umjetne inteligencije olakšat će teret količine posla. Organizacije koje prve usvoje umjetnu inteligenciju prekinut će taj ciklus preopterećenosti te povećati kreativnost i produktivnost.
Satya Nadella, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Microsoft, smatra da će nova generacija umjetne inteligencije ukloniti monotoniju posla i osloboditi kreativnost. „Postoje ogromna prilika i prostor za alate koje pokreće umjetna inteligencija da pomognu u smanjenju digitalnog duga, razviju sposobnost korištenja umjetne inteligencije i osnaže zaposlene.“
Digitalni dug
Znate li što je digitalni dug? Svakodnevno se suočavamo s velikim količinama digitalnih informacija kao što su e-mail, razgovori i drugi podaci, što predstavlja digitalni dug koji moramo procesuirati. Istovremeno, ovaj digitalni dug nas sprječava da budemo inovativni jer trošimo previše vremena i energije na upravljanje informacijama.
Čak 64% zaposlenika nema dovoljno vremena i energije za obaviti svoj posao, a takvi zaposlenici su 3,5 puta skloniji reći da imaju problema s inovativnošću ili strateškim razmišljanjem. Stoga, postoje mogućnosti za poboljšanje naših postojećih komunikacijskih procesa kako bismo postali produktivniji i smanjili digitalni dug. Na primjer, prema podacima tvrtke Microsoft, prosječna osoba provede 57% svog vremena u komunikaciji i samo 43% u kreativnom procesu stvaranja sadržaja.
Strah od gubitka posla
49% ljudi iz Microsoftovog istraživanja brine se da će ih umjetna inteligencija zamijeniti i ukinuti njihova radna mjesta, ali još više - 70% - bi prepustilo što više posla umjetnoj inteligenciji kako bi smanjilo svoje obveze.
U stvari, lideri su dva puta skloniji mišljenju da bi umjetna inteligencija bila najvrjednija na njihovom radnom mjestu jer bi donijela povećanje produktivnosti, umjesto smanjenja broja zaposlenika. Stoga, za zaposlenike obećanje jednostavnijih procesa koji donose olakšanje kada je riječ o količini posla nadilazi strah od gubitka posla čime se stvara svojevrsna nova alijansa između zaposlenih i umjetne inteligencije.