MOBILNE APLIKACIJE

Hrvatski korisnici sve više preferiraju slanje poruka u grupnoj komunikaciji

Autor Krunoslav Ćosić

Viber je u 2022. godini u Hrvatskoj bio značajno korištena aplikacija

Izvor: Viber

Aplikacija Viber je preuzeta više od milijardu puta na Android telefone diljem svijeta. U Hrvatskoj je Viber tijekom 2022. imao penetraciju od 78% u segmentu pametnih telefona što ga čini jednom od vodećih komunikacijskih aplikacija na tržištu.

Hrvatski korisnici sve više preferiraju slanje poruka, posebice u grupnoj komunikaciji. U prosjeku, svaka osoba u Hrvatskoj sudjeluje u 3 grupna chata. Broj korisnika koji su aktivni u grupama porastao je za 6% na godišnjoj razini.

Iz Vibera istilu kako grupni chatovi uzimaju maha zbog svoje sposobnosti okupljanja obitelji, kolega i prijatelja te održavanja osjećaja pripadnosti bez obzira gdje se nalazite.

Izvor: Viber

U Hrvatskoj je tijekom 2022. ostvaren značajan porast od 32% u broju hrvatskih kanala i zajednica, što ukazuje na to da korisnici redovito prate objave i vijesti svojih omiljenih medija, brendova ili javnih osoba. Kanali su idealna platforma za obavještavanje i angažiranje velikih zajednica pomoću interaktivnog sadržaja koji uključuje ankete, gifove, filtre i stickere.

Viralni i interaktivni Viber stickeri i filtri omogućuju korisnicima da se kreativno izraze tijekom razgovora. Viber je lansirao filtre prije više od godinu dana, a dosad su korišteni gotovo milijardu puta.

Izvor: Viber

Tvrtke aktivno koriste oglašavanje za povećanje vidljivosti i privlačenje novih kupaca. Tijekom 2022. broj prosječnih mjesečnih impresija oglasa na Viberu dosegao je nevjerojatnih 6 milijardi diljem svijeta, s više od 116 milijuna impresija u Hrvatskoj. Među najuspješnijim ovogodišnjim svjetskim vertikalama na Viberu su:

• putovanja i ugostiteljstvo koji su porasli za 75%
• nekretnine za 65%
• zapošljavanje i obrazovanje za 34%
• hrana i piće za 23%
• moda za 22%

U 2022. godini Viber je u Hrvatskoj zabilježio 10 postotni rast u broju chatbotova s više od 80 milijuna razmijenjenih poruka, što pokazuje popularnost jednostavnih, automatiziranih chat sučelja. Ostvaren je rast od 103% u broju novih računa za poslovne poruke u usporedbi s 2021. godinom.

Izvor: Viber

Primjetno je povećanje isporučenih poslovnih poruka od 79%: promotivne poruke (posebne ponude, popusti) su rasle za 60%, transakcijske (potvrde narudžbe, praćenje isporuke, podsjetnici za termine) za 127%, a konverzacijske (podrška agenta uživo) za 171%.

Što nas čeka u budućnosti?

Viber Pay, vlastito sigurno i zaštićeno rješenje za prekogranično digitalno plaćanje, prvobitno pokrenut u Grčkoj i Njemačkoj, uskoro će se pojaviti i u drugim zemljama, uključujući Hrvatsku.

Viber će iduće godine napraviti još nekoliko velikih koraka na svom putu prema superaplikaciji. Prvo, aplikacija će brendovima pružiti priliku da sve svoje poslovne informacije, usluge i kanale komunikacije na Viberu čuvaju u jednom meta-poslovnom entitetu te omogućiti korisnicima da još jednostavnije pronađu tvrtke koje su im potrebne i komuniciraju s njima.

Dodatno, Viber će uvesti namjensku mapu koja će pomoći korisnicima da organiziraju svoje razgovore s brendovima na način koji im odgovara, poboljšati korisničko iskustvo i povećati vidljivost brendova.

Izvor: Viber