Domaći startup iz Novske na inovativan način želi pomoći gluhim osobama
Voicee naočale u realnom vremenu u titlu na ekranu naočala ispisuju tekst riječi koje su upućene osobi. Na taj će način gluhe osobe i osobe s oštećenim sluhom, bez prevoditelja, moći komunicirati s drugim osobama.
Radi se o inovaciji koju su predstavili Josipa i Kristijan Bencek, a može pomoći milijunima osoba širom svijeta. U svijetu je 97 milijuna koji imaju problem sa sluhom. Voicee naočale mase ispod 100 grama na prvi pogled izgledaju kao i klasične naočale, kompatibilne su s dioptrijskim naočalama.
U desnom dijelu naočala nalazi se mali projektor koji u titlu na ekranu naočala ispisuju tekst riječi projicirajući ga na unutarnju stranu desnog stakla naočala. Na taj način gluha osoba može u realnom vremenu znati što joj druga osoba govori. Ugrađena baterija trebala bi omogućiti cjelodnevno korištenje između dva punjenja dok mikrofon podržava poništavanje okolne buke.
Iako su u startupu Grow razvili potreban softver i naočale su funkcionalne, postoji još prostora za razvoj, čemu će pomoći upravo pokrenuta crowdfoundig kampanju u kojoj na platformi Indiegogo prikupljaju financijska sredstva za razvoj svojih naočala. Postavili su cilj od 25.000 dolara, ali za očekivati je da će prikupiti daleko više novca. U zagrebačkom Z centru, uz članove Hrvatskog saveza za gluhe i nagluhe osobe koji s nestrpljenjem čekaju ovaj proizvod, u dvorani Hall of Game, obilježen je službeni početak kampanje.
Inovacija iz Novske već je nekoliko puta nagrađena. „Trenutni prototip putem mikrofona prima zvuk koji potom šalje u cloud, a nazad ga vraća u obliku pisanog teksta koji se zatim projicira na staklo naočala. Testirali smo ga na gluhim osobama ali i na brojnim drugim ljudima. Iako se još uvijek susrećemo s nekim poteškoćama kao što su produljenje životnog vijeka baterije i slično, Voicee naočale su spremne za upotrebu“, rekao je Kristijan Bencek, tvorac naočala.
„Moja rođakinja je gluha osoba, cijelog života vrlo teško s njom komuniciramo. Naočale Voicee to će promijeniti“, rekla je Josipa Bencek, a kampanju koja će na Indiegogo trajati 55 dana podržala je i Razvojna agencija SI-MO-RA.
“Agencija je putem projekta CROWN održala izbor najboljih poduzetničkih ideja 2021. godine i Voicee su bili pobjednici. Tada su nagrađeni 25 tisuća eura vrijednom marketinškom kampanjom kako bi svoj proizvod plasirali što bolje. Oni su ujedno i jedan od 67 stanara sisačko-moslavačkog Poduzetničkog inkubatora PISMO powered by A1 i pokretači promjena koje gospodarstvo naše županije očekuje. Želimo im puno uspjeha posebice u narednih 55 dana koliko će na Indiegogo paltformi prikupljati novac!”, poručio je direktor SI-MO-RA-e Darjan Vlahov.
Kampanja je dostupna i na prvoj domaćoj platformi za crowdfounding kampanje - Čini pravu stvar koju podržava A1 Hrvatska i koja služi kao mjesto gdje se povezuju udruge s ambasadorima i donatorima koji im pomažu u prikupljanju sredstava i potrebnih za provođenje aktivnosti. Do danas je platforma okupila 52 udruge, za koje je 98 ambasadora pokrenulo 140 izazova i zajedno su prikupili više od 1,5 milijuna kuna za potrebe udruga i njihovih korisnika.
Naočale bi se na tržištu mogle pojaviti u studenom 2023. godine, a želite li poduprijeti ovaj projekt i među prvima u svijetu kupiti Voicee naočale potrebno je izdvojiti 512 eura (3876 kuna), u što je uključen popust od 21 posto.