5 ključnih stvari koje morate kako biste zaštitili svoje podatke
Nekoliko velikih svjetskih medija, među kojima i američki The Forbes, apeliraju na korisnike da prestanu koristiti Gmail aplikaciju. Kompanija Google je priopćila da ne čita e-mailove svojih korisnika te da sadržaj osobnih komunikacija ne koristi za ciljano oglašavanje.
Ipak, iako je ta izjava točna, The Forbes i drugi IT i financijski mediji pozivaju na prestanak korištenja Gmail aplikacije iz drugih razloga. The Forbes se poziva na posljednje istraživanje s kraja 2020. godine po kojem je dokazano da kompanija Google ostavlja tzv. pratitelje/tragače (trackers) na više od 86% lokacija u top 50.000 svjetskih web portala.
To je razlog zašto nakon traženja bilo čega na Google Search aplikaciji preko Android i iOS telefona ili na webu vidite reklame za taj ili slične proizvode širom interneta i drugih aplikacija, a koje nemaju veze s Google ekosustavom u direktnom smislu.
Apple App Tracking Transparency (ATT) alat, koji je napravio pomutnju s aplikacijama društvenih mreža i aplikacijama za dopisivanje, otkrio je što se sve prikuplja od korisničkih podataka pa i ponudio opciju da aplikacije ne prate korisnika kroz iOS sustav niti internet. Sad se sprema učiniti isto - s mail klijentima.
PhoneArena kao i The Forbes apeliraju na korisnike, kojima je privatnost bitna iznad svega, da isključe Gmail sa svog iPhone ili iPad uređaja i da koriste Apple Mail koji je manje invazivan za osobne podatke.
Prema riječima izvora upućenih u situaciju, Gmail je još jedna od Googleovih aplikacija koja usisava naše osobne podatke i dijeli ih ili čak prodaje trećim stranama koje preko Google ciljanog oglašavanja plasiraju svoje proizvode prema interesu precizno prepoznatih korisnika.
S druge strane, prema istraživanju The Forbesa, najmanje 70% mailova koje primimo preko Gmail aplikacije sadrži opciju za praćenje naših interesa. Ti podaci se šalju u različite kompanije koje surađuju s Google ekosistemom za oglašavanje. Kompanije tako mogu vidjeti:
• kada ste otvorili e-mail
• na kojoj lokaciji ste to učinili
• koliko ste često otvarali taj e-mail
• jeste li uopće otvorili e-mail
• na kojem uređaju ste to učinili itd.
Kako bi zaštitila svoje korisnike od ovakvih praksi, koje su danas sasvim uobičajene, kompanija Apple će koristiti novi Mail Privacy Protection (MPP) alat koji će omogućiti korisnicima da izaberu da ih Gmail ili neki drugi invazivni mail klijent ne prati.
Također, Apple će propuštati sve sadržaje i kroz svoje servere, enkriptiranim sistemom koji će zaustavljati tragače i pratitelje, a korisnicima će omogućiti “čiste“ mailove od iOS 15 ažuriranja, što će uskoro biti dostupno za iPhone, iPad i iPod uređaje.
Ako se pitate zašto to Apple radi, odgovor je jednostavan: Google zarađuje od reklama i opisanih stvari dok Apple ne zarađuje na taj način jer oni nisu oglašivačka kompanija; Apple je orijentiran isključivo na prodaju uređaja i servisa, ne i oglasa bilo kakve vrste.