MLADI I ZELENO

LEAP SUMMIT 2021 Kriza je prilika za inovativnost

Autor Krunoslav Ćosić

Šesto izdanje LEAP Summita okupilo je više od 3.000 mladih iz Hrvatske i Europske unije

Izvor: Leapsummit

Uspjeh se temelji na dobroj ideji, motivaciji, učenju i sustavnom radu, a kriza je prilika za inovativnost. To su poruke sa šeste po redu konferencije LEAP Summit održane u Zagrebu, a dvodnevni online događaj donio je inspirativne priče.

Regionalna multidisciplinarna konferencija za mlade profesionalce, digitalne nomade i studente okupila je više od 3.000 mladih iz Hrvatske i Europske unije. Uz priče koje su ispričane na LEAP Summitu mladi imaju poticaj svoje ideje pretvoriti u uspješne poslovne projekte, inovacije, aplikacije ili startup tvrtke.

LEAP Summit održan pod generalnim pokroviteljstvom Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj bavio se inovacijama, otpornošću i održivošću, tehnologijama koje transformiraju poslovanje svih industrija te procesom digitalne i „zelene“ tranzicije Europske Unije.

Helen Köpman
Izvor: Leapsummit

Čak 20 posto budžeta u planu za oporavak i otpornost ići će na digitalni razvoj malih i srednjih tvrtki u post-covid eri. Naglasila je to Helen Köpman, zamjenica voditelja Odjela za digitalne inovacije i Blockchain tehnologiju u DG CONNECTU pri Europskoj komisiji u Bruxellesu, a bavila se temom digitalne tranzicije.

Digitalne inovacije i Blockchain tehnologije predstavljaju veliku priliku za Europsku uniju. Ključnu ulogu u tom procesu imaju male i srednje tvrtke jer one su „kralježnica“ europske ekonomije, a stupanj njihove digitalizacije je puno manji od onog u velikim korporacijama.

Cilj je izgraditi digitalnu Europu što će biti temelj za budućnost, održivost i otpornost naših gospodarstava. Podatci za digitalnu ekonomiju su temelj za umjetnu inteligenciju. Potrebno je redizajnirati procese za predviđanja i učiniti ih „zelenima“ i održivima.

Aleksandra Orlić
Izvor: Leapsummit

Zanimljivu priču o uspjehu ispričala je Aleksandra Orlić, glavna urednica časopisa Cosmopolitan u Hrvatskoj. Gledatelji su mogli saznati kako je Cosmopolitan postao jedan od najmoćnijih medijskih brandova, kako se mijenjao i „slušao“ što čitateljice žele čuti, vidjeti i osjetiti te kako je tijekom desetljeća održao i dodatno povećao svoj utjecaj.

Europska Unija želi do 2050. postati karbonski neutralna, ekološki svjesna zajednica koja brine o bioraznolikosti i savjesno se ponaša prema okolišu. Dio je to „zelene“ tranzicije. Umjetna inteligencija (AI) prožima sva područja našeg posla – nalazi se u tvornicama, u zdravstvu u obliku kirurških robota i chat botova.

AI se nalazi i na cesti kroz autonomna vozila te u izravnoj interakciji s ljudima kroz robote. Iako vrlo korisna, AI tehnologija predstavlja i prijetnju jer čovjek prilikom osmišljavanja tehnologije u proces unosi ljudsku nesavršenost. O toj temi govorio je Gabriele Mazzini, dužnosnik Europske komisije za pravo i politiku na području umjetne inteligencije.

Gabriele Mazzini
Izvor: Leapsummit

Mazzini je naveo primjer kada je zbog greške u algoritmu za prepoznavanje fotografija pogrešna osoba završila u zatvoru. Zato treba postaviti određene standarde i pravila za korištenje sustava, odnosno za sigurnost i zaštitu podataka. Pravila i propisi će se temeljiti na procjeni rizika korištenja određene tehnologije te će postojati određeni zahtjevi koje će morati zadovoljiti visokorizične tehnologije.

Dubravka Štefanac Vinovrški
Izvor: Leapsummit

Kriza je često prilika za inovativnost, smatra Dubravka Štefanac Vinovrški, direktorica korporativnih komunikacija u A1 Hrvatska, a dokaz za to je nekoliko domaćih i međunarodnih priznanja koji su dobili komunikacijski projekti koje je Dubravka vodila. Govorila je o tome kako podržati inovacije u tvrtki koja broji više od 2000 ljudi i to unatoč izazovima koje nosi pandemija.

Hrvoje Prćić
Izvor: Leapsummit

O utjecaju na teme zaštite okoliša govorio je Hrvoje Prćić, glavni urednik svjetski uglednog magazina National Geographica za Hrvatsku. Hrvoje se osvrnuo na vlastiti put novinara i urednika koji istražuje činjenice i čitateljima donosi ekološke priče obrađene na zanimljiv i poticajan način.

Snimke svih predavanja mogu se pogledati na YouTube kanalu LEAP Summita.