Prestankom epidemije za očekivati je velike gužve, a pomoći će vam Redomat
Odluka o proglašenju prestanka epidemije još nije donesena, ali je za očekivati da će se to dogoditi u dogledno vrijeme. Na razini WHO-a o tome se već vode razgovori. Poznato je da se tijekom epidemije osobni dokumenti poput osobnih iskaznica i vozačkih dozvola nisu trebali obnavljati.
Onog trenutka kada se na razini svijeta i u Hrvatskoj proglasi kraj epidemije za očekivati je da će u policijskim postajama i mjestima gdje se obnavljaju osobni dokumenti doći do velikih gužvi jer će mnogi građani podnijeti zahtjev za novim ispravama.
Od proglašenja epidemije 11. ožujka 2020. godine pa do danas u Hrvatskoj je čak 221.387 isteklih osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola. Cilj je bio smanjenje fizičkih kontakata te zaštita građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama.
Hrvatski sabor je 7. travnja iste godine po hitnom postupku donio sljedeće dopune Zakona („Narodne novine“ 42/20) kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava i to:
1. Zakon o dopunama Zakona o osobnoj iskaznici
2. Zakon o dopuni Zakona o putnim ispravama hrvatskih državljana
3. Zakon o dopuni Zakona o sigurnosti prometa na cestama
4. Zakon o dopuni Zakona o nabavi i posjedovanju oružja građana
Izmjenama navedenih Zakona osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Dakle, kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava.
Za razliku od osobne iskaznice putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.
Stoga Ministarstvo unutarnjih poslova RH sugerira građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente odnosno podnesu zahtjev za izradu novih.
Koristite Redomat
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese. Redomat je dostupan u mnogim policijskim postajama širom Hrvatske.
Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.
Samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu dok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova možete koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.