Airplane mode odlazi u prošlost u Europi, što će obradovati mnoge putnike
Prema novom zakonu koji je usvojila Europska komisija jedno od najomraženijih pravila avio kompanija bi moglo otići u zaborav. Putnici koji često putuju avionom su se navikli na pravilo nekih avio kompanija da pametni telefoni moraju biti prebačeni u način rada u avionu (Airplane mode), iako mnogi ne znaju zašto to pravilo postoji.
S druge strane, neke kompanije naplaćuju naknadu za pristup Wi-Fi mreži tijekom leta, ali zahvaljujući novom zakonu koji je usvojila Europska komisija putnici na letovima avio kompanija iz EU bi uskoro mogli koristiti sve standardne mobilne funkcije dok lete do svoje destinacije.
Europska komisija je objavila da će zrakoplovnim kompanijama sa sjedištem u EU sada biti dopušteno da osiguraju 4G i 5G pristup svim putnicima. Kada se to konačno implementira putnici će moći koristiti svoje mobilne uređaje na iste načine na koji to čine na tlu jer će kompanije unutar svojih zrakoplova imati picocell bazne stanice koje će pružati konekciju s mobilnom mrežom tijekom leta.
Ove male bazne stanice funkcioniraju kao minijaturni tornjevi male snage koji dopunjuju tipične tornjeve popunjavanjem praznina u pokrivenosti i rasterećenjem mobilnog prometa. Rezultat je šira, pouzdanija mobilna mreža koja pruža visoke brzine prijenosa podataka i lakšu primjenu koristeći jednostavna, isplativa mobilna rješenja.
Picocell su specifičan tip male, jeftine tehnologije baznih stanica koje mogu podržati između 32 i 64 pojedinačna korisnika dok osiguravaju do 250 metara pokrivenosti mreže. Njihova veličina i lakoća postavljanja u zatvorenom ili na otvorenom prostoru ih čini idealnim za povećanje i poboljšanje opsega unutar objekata kao što su škole, tržišni centri i male tvrtke. Kada se rasporede unutar aviona ove bazne stanice će usmjeravati pozive, poruke i mobilne podatke na zemaljsku mobilnu mrežu.
Novi zakon je potencijalni katalizator za rast biznisa i EU usluga. "Nebo više nije granica kada su u pitanju mogućnosti koje nudi super-brzo povezivanje velikog kapaciteta", rekao je Thierry Breton iz Europske komisije.
Trud da se proširi primjena 4G i 5G pristupa vjerojatno će se proširiti i izvan zračnog prometa. Komisija je također izmijenila odluku od 5 GHz stavljajući opsege na raspolaganje za upotrebu u automobilima, autobusima i drugih oblicima prijevoza. Amandman na odluku o provođenju kaže da će države članice staviti na raspolaganje frekventne opsege od 5 GHz za korištenje u cestovnim vozilima najkasnije do lipnja 2023. godine.