Nužna je odgovornost svih u gamerskom ekosustavu
Tijekom upravo završene 8. sezone A1 Adria Lige održana su i dva panela s temom gaminga i odgovornosti svih sudionika u gaming industriji te ulozi 5G-a u esport i gaming industriji.
Andrey, Adry, DzonDzon i Lavvek, članovi ekipe Flow, nakon pet završnih mečeva u mobilnoj igri Brawl Stars su osvojili je naslov regionalnog prvaka 8. sezone A1 Adria Lige. Uz osvojenu novu prestižnu titulu osvojili su i veći dio nagradnog fonda za ovu igru koji je iznosio 2.000 eura.
Luka Črneli – Lavvek, dokazano jedan od naših najuspješnijih Brawlera, gamera i youtubera bio je sugovornik direktoru planiranja i razvoja radijske pristupne mreže u A1 Hrvatska Zoranu Arambašiću.
Dvojac je u sklopu panela 5G & Gaming raspravio kako sve nova mrežna tehnologija pridonosi boljem iskustvu igranja te kako gigabitne brzine i niska latencija već sada utječu na razvoj gaming industrije. Budućnost online gaminga, streaming servisa, VR-a i AR-a, ali i predviđanje vjerojatne komercijalizacije 6G mreže do kraja desetljeća bile su teme panel rasprave emitirane uživo iz Esports studija u sklopu Reboot Online Games Weeka powered by A1.
Druga panel rasprava na rasporedu je imala aktualnu temu odgovornosti svih sudionika u gaming industriji – od developera do gamera svih uzrasta, uključujući djecu, ali i njihove roditelje. Sudjelovali su Aleksandar Gavrilović i Tomislav Ramljak.
Aleksandar Gavrilović, direktor studija za izradu igara Gamechuck te tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara istaknuo je kako je nužna odgovornost svih u gamerskom ekosustavu; developeri moraju biti etični, mora postojati jasan zakonodavni okvir te bi više trebalo ukazivati na pozitivne efekte gejmanja kao što je smanjeni osjećaj izoliranosti u vrijeme pandemije.
Negativne učinke i pojave, poput ovisnosti, neumjerenosti, elemenata igara na sreću (tzv. loot boxovi) i diskriminacije opisao je Tomislav Ramljak, sudski vještak za zlostavljanje djece na internetu i ravnatelj Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.
Oba gosta poslala su sličnu poruku djeci i roditeljima gamera – nije dobro smatrati tablete i mobitele virtualnim „dadiljama“ niti paziti samo na kategorizaciju (PEGI) ili sadržaj igara. Roditelji bi trebali upoznati virtualne prijatelje svoje djece, a djeca bi roditeljima trebala pokušati objasniti i zainteresirati ih za to što i kako igraju.