Došlo je do velike promjene na kineskom tržištu
Apple je u listopadu 2021. u Kini postao broj 1 brand pametnih telefona. I to nakon gotovo šest godina. S povećanjem prodaje za čak 46% (u mjesečnoj usporedbi), Apple je u listopadu zabilježio najveći rast među svim glavnim brendovima u Kini.
Apple je nadmašio vivo i postao najveći proizvođač pametnih telefona u Kini po prvi put od prosinca 2015., prema Counterpoint Researchovom Monthly Market Pulse. Potaknuta serijom iPhonea 13, Appleova prodaja porasla je 46%, što je najviše među svim glavnim OEM-ima u zemlji.
Za usporedbu, kinesko tržište pametnih telefona poraslo je u listopadu samo 2% mjesečno. Appleov zvjezdani show stigao je u vrijeme kada su mnogi potrošači odgađali kupnju uoči rasprodaje za Dan samaca, 11. studenog. Ostali ključni proizvođači originalne opreme (OEM) zabilježili su pad prodaje u listopadu.
Otkad je Huawei izgubio vodeću poziciju, u Kini su se dogodile mnoge promjene. OPPO je postao broj 1 u siječnju 2021. dok je vivo zauzeo najvišu poziciju u ožujku 2021. Tržišna se dinamika ponovno promijenila u listopadu kada je Apple postao novi OEM broj 1.
Huawei je bio otporan u premium segmentu u Kini, ali čini se da se to sada mijenja. Apple, sa svojom snažnom robnom markom, dobiva maksimum iz jaza koji je ostavio Huawei u premium segmentu. Apple je mogao dobiti i više da nije bilo nestašice, posebice iPhone 13 Pro i iPhone 13 Pro Max verzija. Apple svojim lancem opskrbe upravlja bolje od ostalih OEM-ova.
Zbog problema s opskrbom, uobičajeno vrijeme čekanja za iPhone 13 Pro i iPhone 13 Pro Max kreće se između četiri i pet tjedana u Kini. Neki kineski kupci odlučuju platiti premije kako bi odmah dobili nove telefone. Općenito, kinesko tržište je bilo sporo tijekom cijele godine i Appleov rast je pozitivan znak.