Znate li čije su dionice s najboljim učinkom?
Dionice s najboljim učinkom u S&P 500 u posljednjih 20 godina vjerojatno bi trebale biti od neke tehnološke tvrtke, vjerojatno biste prvo pomislili. Ali, u krivu ste! Nisu to dionice od Applea, Amazona, Microsofta ili Googlea.
Niti je riječ o tehnološkoj tvrtki, iako su njezini proizvodi vjerojatno pomogli nekim igračima dok su se igrali cijele noći.
Radi se o Monster Beverage Corporation, proizvođaču nekih od najpopularnijih energetskih napitaka čija je cijena dionica porasla za više od 100.000 posto u posljednja dva desetljeća. Tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji ušla je na tržište energetskih pića 2002. godine i brzo stekla status.
Godine 2012. bivši proizvođač prirodnih sokova i gaziranih pića promijenio je naziv iz Hansen Natural u Monster Beverage, nakon što su energetska pića postala njegov najveći izvor prihoda. Monster je sada jedan od najvećih igrača na tržištu energetskih napitaka vrijednom 60+ milijardi dolara, zaostaje samo za Red Bullom, austrijskim pionirom energetskih pića, u smislu globalne prodaje.
Monsterova oklada na energetska pića dobro se isplatila, barem za njegove dugoročne dioničare. Tijekom posljednjih 20 godina cijena dionica tvrtke porasla je za 111.929 posto, čineći slabašnima 20-godišnje dobitke koje su objavili Apple i Amazon. Slika od Statiste sve govori…
U 2020. Monster je ostvario profit od 1,4 milijarde dolara, od prodaje u vrijednosti od 4,6 milijardi dolara, u odnosu na samo 3 milijuna dolara dobiti, od prodaje u vrijednosti 80 milijuna dolara 2001. godine.
Monster je navodno u pregovorima s proizvođačem pića Constellation Brands o potencijalnom spajanju. Constellation, koji posjeduje i prodaje raznolik portfelj marki alkoholnih pića, najveći je uvoznik piva u Sjedinjenim Državama, najpoznatiji po popularnim meksičkim pivima Corona i Modelo. Izvješća o razgovorima između dviju tvrtki iznenadila su većinu dioničara jer strateška korist od kombiniranja proizvođača energetskih pića i stručnjaka za alkoholna pića nije baš jasna.