bolja podrška

POMAŽE I MALIM TVRTKAMA: AI sve zanima, ali problem su financije

Autor Krunoslav Ćosić

Microsoft Store je proveo anketu - 79% vlasnika malih tvrtki zanima kako primijeniti AI u svom poslovanju

Izvor: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia

U anketi je sudjelovalo 1000 vlasnika malih tvrtki s 0 do 24 zaposlenika, a podaci su iskorišteni za izvještaj “Small Business State of Mind”. Umjetna inteligencija sve zanima.

79% vlasnika malih tvrtki žele saznati više o tome kako primijeniti umjetnu inteligenciju u svom poslovanju. Gotovo polovica vlasnika malih tvrtki (49%) nije puno ulagala u sigurnost podataka nadajući se da će izbjeći povredu podataka dok je 43% potvrdilo da je glavni razlog neulaganja nedostatak financijskih sredstava.

Najviše vremena u radnom danu vlasnika malih tvrtki odlazi na komunikaciju s korisnicima (66%), upravljanje budžetima i računovodstvo (50%) te administrativne zadatke kao što su unos podataka i zakazivanje sastanaka (48%).

Podatke prikupljene kroz anketu podupire i Microsoftov 2023 Work Trend Index izvještaj koji otkriva da ljudi koji se bore s nedostatkom vremena i energije za obavljanje posla imaju 3,5 puta veću vjerojatnost da će imati problema s inovacijama i strateškim razmišljanjem.

Sve intenzivniji radni tempo vlasnike malih tvrtki košta kreativnosti koju bi inače koristili da svoju viziju pretvore u stvarnost. Umjetna inteligencija može pomoći unaprjeđenjem korisničke podrške, produktivnosti, marketinga, analize podataka i sadržaja te doprinijeti stvaranju sigurnog poslovnog okruženja.

Izvor: Shutterstock

U svijetu malih tvrtki, koji se brzo mijenja, umjetna inteligencija postaje ključni saveznik. Već pomaže tvrtkama da rastu, postanu učinkovitije i donose bolje odluke, ali je stopa usvajanja tehnologije još prilično niska.

Na mnoge načine umjetna inteligencija može podržati male tvrtke i pomoći im da rastu. Zaposlenici službe za korisnike velik dio vremena provode odgovarajući na ponavljajuća i jednostavna pitanja, što troši dragocjeno vrijeme. Umjetna inteligencija može pomoći u povećanju učinkovitosti korisničke službe jer su alati umjetne inteligencije izvrsni u automatiziranju odgovora na rutinska pitanja.

Zaposlenicima malih tvrtki umjetna inteligencija oslobađa vrijeme da mogu raditi na kompleksnijim projektima koji traže kreativnost i strateško razmišljanje. Neki od zadataka s kojima se alati za produktivnost temeljeni na umjetnoj inteligenciji mogu uhvatiti u koštac su pomoć s administrativnim poslovima, brzo sumiranje ključnih zaključaka sa sastanaka, treninzi za zaposlene i pojednostavljivanje komunikacije.

Izvor: Microsoft

„Copilot za Microsoft 365 unaprjeđuje organizacijsku produktivnost korištenjem podataka iz različitih poslovnih izvora kao što su e-mailovi, sastanci, dokumenti i web. Rani korisnici Copilota dosegli su 70% povećanja produktivnosti, a 77% je reklo da više ne žele raditi bez Copilota“, komentirao je Vedran Bajer, direktor Microsofta Hrvatska.

Umjetna se inteligencija može koristiti za sigurnost te pomaže predvidjeti i unaprijed analizirati potencijalne prijetnje omogućavajući sigurnosnim sustavima da ih aktivno identificiraju i nose se s njima, sprječavajući probleme prije nego što se dogode.

Microsoft Security Copilot, alat za kibernetičku sigurnost, koji pokreće umjetna inteligencija, omogućava brze odgovore na kibernetičke prijetnje brzom obradom signala i procjenom izloženosti riziku u nekoliko minuta.

Umjetna inteligencija može pomoći kreirati personalizirane i ciljane marketinške kampanje, pružiti prediktivnu analitiku, asistirati u upravljanju društvenim mrežama i koristiti se za automatizaciju marketinških e-mailova, a pomaže analizirati tekstualne podatke da bi iz recenzija korisnika i njihovih komentara na društvenim mrežama odredila razinu naklonosti korisnika.