Pametno poslovanje

NOKIA: Planira ukinuti do 14.000 radnih mjesta

Autor Krunoslav Ćosić

Razlog otpuštanja je plan za smanjenje troškova koji će biti osjetno veliki

Izvor: Nokia

Nokia je u trećem tromjesečju ove godine imala pad neto prodaje od 15%, u odnosu na isto razdoblje prošle godine jer makroekonomska neizvjesnost i više kamatne stope nastavljaju pritiskati potrošnju operatora. Neto prodaja je u odnosu na prethodnu godinu porasla 5%.

Zasigurno je to jedan od razloga zašto Nokia do kraja 2026. planira smanjenje troškova za između 800 milijuna eura i 1,2 milijarde eura, uz gubitak do 16 posto radne snage. Razlog je što je finski dobavljač zabilježio pad neto dobiti od 69 posto u trećem tromjesečju.

U izjavi objavljenoj uz financijske rezultate tvrtka ističe da planiraju brzo krenuti s programom smanjenja troškova s 400 milijuna eura uštede planiranih za 2024. i dodatnih 300 milijuna eura u 2025. godini.

Izvor: Nokia

Uz smanjenje broja zaposlenih (ukupno imaju 86.000 ljudi) Nokia planira napraviti brojne organizacijske promjene uključujući davanje više operativne autonomije svojim pojedinačnim segmentima i preraspodjelu prodajnog osoblja u zasebne odjele.

Pokušaj "ponovnog postavljanja baze troškova" bio je pokušaj da se "tvrtka bolje pozicionira za dugoročniji rast i omogući joj da se nosi s trenutnom nesigurnošću na tržištu", prenosi Mobile World Live.

Točan opseg programa ovisit će o "evoluciji potražnje na krajnjem tržištu" s tim da se "očekuje da će taj potez donijeti uštede na neto osnovi, ali veličina će ovisiti o inflaciji". Očekuje se da će rezovi prvenstveno utjecati na Nokijine odjele za mobilne mreže i oblak te mrežne usluge, uz unutarnje korporativne funkcije.

Izvor: Nokia

Predsjednik i glavni izvršni direktor Nokie Pekka Lundmark rekao je da tvrtka nastavlja “vjerovati u srednjoročnu i dugoročnu privlačnost naših tržišta. Revolucije računalstva u oblaku i umjetne inteligencije neće se ostvariti bez značajnih ulaganja u mreže koje imaju značajno poboljšane mogućnosti. Međutim, iako je vrijeme oporavka tržišta neizvjesno ne stojimo na mjestu već poduzimamo odlučne mjere na tri razine: strateškoj, operativnoj i troškovnoj.”