U mnogim zemljama postojale su lokalne marke telefona koje su nudile jeftinije uređaje prilagođene potrebama kupaca
Veliki pad broja brendova koji su se bavili proizvodnjom pametnih telefona zabilježen je u razdoblju od 2017. do 2023. godine. U 2017. godini na globalnom tržištu bilo je više od 700 brendova, a samo šest godina kasnije aktivno je oko 250 različitih tvrtki. To znači da je čak 500 tvrtki nestalo sa scene!
"Korisnička baza sazrijeva, kvaliteta uređaja raste, duži ciklusi između kupnje dvaju uređaja, ekonomija, problemi u opskrbnom lancu i velike tehnološke tranzicije – poput one s 4G na 5G tehnologiju, postupno su smanjile broj aktivnih marki”, piše Counterpoint.
U mnogim zemljama postojale su lokalne marke telefona koje su nudile jeftinije uređaje prilagođene potrebama kupaca. Pandemija je najviše pogodila te brendove, prvenstveno zbog nedostatka komponenti, što je rezultiralo padom broja brendova koji su bankrotirali ili se ugasili iz poslovanja s mobitelima.
Manje robne marke nisu ulagale u istraživanje i razvoj uređaja niti su plaćale slavnim osobama da reklamiraju njihove uređaje.
S druge strane, tehnološki napredak velikih kineskih tvrtki, kao što su Vivo i Xiaomi, omogućio je tim brendovima da ponude svoje uređaje po agresivnijim cijenama. To je mnogim manjim brendovima oduzelo prednost koju su imali zahvaljujući nižoj cijeni svojih telefona.
U isto vrijeme ljudi su jednostavno prestali kupovati puno uređaja pa je Counterpoint u srpnju objavio da su globalne isporuke pametnih telefona u padu treći kvartal zaredom. Prodaja je u odnosu na isto tromjesečje prošle godine pala za 24 posto, a najveću štetu pretrpjeli su proizvođači Android uređaja, među kojima su i spomenuti manji proizvođači.
Tako je kompanija TCL-Alcatel zabilježila pad od 69 posto, Samsung je pao 37 posto, a Motorola 17 posto. Apple je bio nešto otporniji, ali ni njemu nisu baš "cvjetale ruže" pa je prodaja iPhonea zabilježila pad od 6 posto.
Tijekom pandemije virusa korona veliki broj ljudi nije kupio uređaje zbog ekonomske nesigurnosti, napominje PCMag.
Kako bi preživjeli tržišnu utakmicu proizvođačima su potrebna ulaganja u razvoj i istraživanje kako bi mogli razlikovati svoj brend od konkurencije kao i prepoznati one korisnike koji ne dobivaju ono što žele i očekuju od velikih brendova, kako bi mogli obratiti im se svojim proizvodima.