APPLE JE VODEĆI

TRŽIŠTE PAMETNIH NARUKVICA: Dolaze bolja vremena, nakon dva kvartala pada

Autor Krunoslav Ćosić

Tržište je u drugom tromjesečju 2023. imalo stopu oporavka s rastom od 6%

Izvor: Shutterstock

Iako su u sjeni pametnih satova prednost pametnih narukvica je njihova masa i duže trajanje baterije, jednostavnije su za korištenje te uglavnom ne omogućuju instalaciju dodatnih aplikacija. Što dobijete tvornički to je to, a jedino što možete mijenjati su brojčanici na ekranu.

Prema procjenama Canalysa dobavljači su diljem svijeta u drugom tromjesečju 2023. isporučili 44 milijuna pametnih narukvica remena, što predstavlja rast od 6% na godišnjoj razini. Osnovna kategorija nastavila je rasti osvojivši gotovo polovicu tržišta, uglavnom zahvaljujući indijskim igračima i glavnim dobavljačima kao što su Huawei, Xiaomi i Huami.

Izvor: Canalys

Unatoč padu iz godine u godinu jednostavnije narukvice su zadržale stabilan tržišni udio od 19% zahvaljujući dostupnosti pristupačnih opcija i opreznom stavu potrošača prema skupljim alternativama.

Kategorija pametnih satova bilježi znatan dvoznamenkasti rast, prvenstveno potaknut jednostavnim satovima po konkurentnim cijenama. Dobavljači su u drugom tromjesečju predstavili mnoštvo novih nosivih proizvoda kako bi ojačali svoju prisutnost na tržištu. Apple je vodeći s udjelom od 18 posto u Q2 2023, što je pad od 3 posto u odnosu na isto razdoblje u 2022. godini. Xiaomi je stabilan na 11 posto dok n trećem mjestu Huawei ima rast isporuka od 13 posto.

Izvor: Canalys

Na primjer, Xiaomi i Huawei su lansirali jednostavne narukvice i jednostavne satove s primamljivim cijenama privlačeći različite preferencije potrošača. Indijski dobavljači slijedili su primjer, s markama kao što je Noise koji su predstavili početne modele dok su također lansirali neke skuplje proizvode kako bi zadovoljili druge segmente kupaca. Fire-Boltt je dodatno smanjio cijene nudeći potrošačima iznimnu vrijednost s prosječnom prodajnom cijenom ispod 19 USD.

" Napredak u tehnologiji zaslona povećava doseg pametnih nosivih uređaja široj publici. U međuvremenu, premium dobavljači se usredotočuju na obogaćivanje značajki i isporuku dodane vrijednosti, što dovodi do porasta prosječnih prodajnih cijena. Na primjer, Google je primijetio skok prosječne prodajne cijene pametnog sata s 216 USD na 266 USD zahvaljujući integraciji dodatnih usluga i vrijednosti”, kaže Jack Leathem, istraživački analitičar u Canalysu.

Cynthia Chen, voditeljica istraživanja ističe kako Canalys predviđa da je tržište nosive opreme spremno za održivi rast uz CAGR od 4,1% do 2027. godine, poduprt promjenjivim potrebama potrošača.

Izvor: Canalys