U većini regija iPhone zauzima drugo ili treće mjesto, ali ne i u Latinskoj Americi
Iako je daleko od nas zanimljivo je "zaviriti" i u druge regije u svijetu, što se tiče prodaje pametnih telefona. Latinska Amerika nam je poprilično ne poznata, ali zahvaljujući podacima koje je objavio Canalys saznajemo kako u toj regiji imaju veliki pad isporuka pametnih telefona.
Tržište pametnih telefona u Latinskoj Americi palo je 14% u drugom tromjesečju 2023. Najnovije istraživanje Canalysa pokazuje da su isporuke pametnih telefona u Latinskoj Americi iznosile 28 milijuna jedinica.
Unatoč ovom padu tržište se stabilizira i pokazuje znakove oporavka zahvaljujući povećanom povjerenju potrošača, poboljšanjima u razinama zaliha i usredotočenosti dobavljača pametnih telefona na ključne segmente.
Samsung, Motorola i Xiaomi bili su pogođeni dvoznamenkastim padom iz godine u godinu. Ali usvajanje konzervativnog pristupa pomoći će u izbjegavanju prevelikih zaliha, povećanju profitabilnosti i strateškom koncentriranju resursa kako bi se povećala prilagodljivost tržišnim uvjetima koji se mijenjaju.
Samsung se udaljava od cjenovnog segmenta ispod 200 USD kako bi se fokusirao na modele s višom maržom u svom portfelju. Nakon agresivnog lansiranja obitelji Moto Razr i Moto Edge 40, Motorola se sada fokusira na niskobudžetne i srednje cjenovne segmente s pokretačkim programima volumena kao što su Moto E13, G23, G13 i G53.
Xiaomi se oporavlja nakon značajnog pada isporuka u prvom tromjesečju 2023. fokusirajući se na modele čija je cijena između 100 i 500 dolara kao što su Redmi Note 12 4G, Redmi 12C, A2 i Note 12S.
I neki drugi brendovi značajno proširuju svoju prisutnost u toj regiji. Transsion, HONOR i OPPO značajno su napredovali na tržištu u drugom tromjesečju 2023. ističući prilike za dobavljače u Latinskoj Americi.
Transsion se vratio na četvrto mjesto s impresivnim rezultatima u Kolumbiji, Ekvadoru i Peruu, zahvaljujući svom širokom portfelju početnih uređaja. HONOR je postigao najveći rast količine, povećavši isporuke za 168% na godišnjoj razini u cijeloj Latinskoj Americi.
OPPO se usredotočuje na Kolumbiju i Meksiko kao svoja dva ključna tržišta kako bi uspostavio snažnu prisutnost u regiji kroz značajna ulaganja u marketinške kanale. Za ove kineske robne marke, koje se bore s izazovima na domaćem tržištu, Latinska Amerika nije samo opcija, već vitalni dio njihovih globalnih strategija.
Apple je zauzeo peto mjesto s 1,4 milijuna isporuka iPhonea, što je nešto gore nego u istom razdoblju lani kada su isporučili 1,5 milijuna telefona. Uz pad od 8 posto Apple ipak zauzima isti udio na tržištu - 5 posto.
Vodeći je Samsung s udjelom od 34 posto, druga je Motorola s 21 posto, a treći Xiaomi sa 17 posto udjela. Transsion je četvrti sa 7 posto udjela te rastom isporuka od čak 56 posto.