KAKVA JE DOBIT?

E-MOBILNOST Nisu svi Teslini poslovni poduhvati bili isplativi

Autor Davor Dakić

Kako su u trećem ovogodišnjem kvartalu prošla četiri Teslina odjela?

Izvor: JOE RAEDLE / Getty images / Profimedia

Tesla je izuzetno dobro prebrodila pandemiju, unatoč utjecaju virusa na gospodarstvo i globalni lanac opskrbe. Iako je Tesla u prošlom tromjesečju ostvarila rekordnu prodaju automobila, a usporedimo li rezultate iz 2020. s 2021. godinom onda je rast itekako primjetan, nisu svi tvrtkini poslovni poduhvati bili isplativi.

Automobili, leasing automobila, spremanje energije i servisi četiri su odjela koja imaju različite poslovne rezultate.

Izvor: JOE RAEDLE / Getty images / Profimedia

Tvrtka Elona Muska zapravo je izgubila 16 milijuna dolara u segmentu "Usluge i ostalo", iako Tesla ne navodi koje su usluge uključene. Tvrtkini napori u prodaji i instalaciji solarnih panela i rješenja za baterije Powerwall pridonijeli su sa samo 3 milijuna dolara bruto dobiti financijskim rezultatima tvrtke, uz smanjenje od 86 posto u odnosu na treće tromjesečje 2020.

To se može pripisati činjenici da je Tesla Energy, izravna podružnica odgovorna za rješenja za proizvodnju i skladištenje energije, prestala prodavati pojedinačne Powerwallove krajem svibnja ove godine i sada ih nudi samo u paketu sa svojim solarnim panelima. I oni navodno pate od nedostatak čipova, kao i mnoge druge tvrtke u svijetu.

Ne iznenađuje da je korporacija najviše novca zaradila prodajom svojih automobila, akumulirajući bruto dobit od 3,5 milijardi dolara između lipnja i rujna 2021.

Izvor: Jonathan Weiss / Alamy / Alamy / Profimedia

Tesla nije samo vodeći svjetski proizvođač električnih automobila već i najbrže rastuća marka u svijetu. Samo u 2021. proizvela je i isporučila više od 600.000 jedinica i na dobrom je putu da udvostruči broj od 365.000 iz prethodne godine, prenosi Statista.

Prodaja automobila ima rast od 77,4 posto te dobit od 3,522 milijardi dolara (rezultati u odnosu na isto razdoblje u godini ranije), iznajmljivanje automobila ima rast 25,8 posto u odnosu na Q3 2020. godine (profit 151 milijun dolara). Čak 85,7 posto pad je dobiti odjela koji se bavi proizvodnjom i skladištenjem energije, a istovremeno su tijekom trećeg tromjesečja ove godine zaradili samo 3 milijuna dolara. Istovremeno, iako imaju rast od 74,6 posto, u odjelu "Usluge i ostalo" gubitak je spomenutih 16 milijuna dolara.

Izvor: Jonathan Weiss / Alamy / Alamy / Profimedia

Najveći Teslini konkurenti na tržištu električnih vozila s plug-in punjenjem što se tiče ukupne prodaje jedinica u 2020. su GM-SAIC-Wuling, Renault, Hyundai i Volkswagen.

Tesla i njeni proizvodi podložni su kritikama. Nesreće koje su se događale čak i tijekom korištenja Teslinog autopilota (za potpuno samostalnu vožnju) i izvješća o kvarovima kočnica i proturječnim sigurnosnim ocjenama, kao i kultni fandom Elona Muska, redovito su rezultirali kritičkim pisanjima medija, ali i državnih dužnosnika.