Po prvi put ostvaruje više od polovice globalnog prihoda od pametnih telefona
Iako je ukupna globalna prodaja pametnih telefona u 2022. pala 12% na godišnjoj razini zbog makroekonomskih poteškoća, globalna prodaja premium pametnih telefona skupljih od 600 USD (veleprodajna cijena) porasla je 1% na godišnjoj razini, što je omogućilo cjenovnom segmentu da pridonese s 55% ukupnog prihoda na globalnom tržištu pametnih telefona.
Dogodilo se to po prvi put. Premium segment, koji stalno nadmašuje globalno tržište pametnih telefona, također je zauzeo više od jedne petine ukupne globalne prodaje pametnih telefona.
Postoji nekoliko razloga za ovaj rast, smatraju u Counterpointu. Unatoč teškim tržišnim uvjetima u 2022., imućniji potrošači bili su imuniji na makroekonomske poteškoće od kupaca s niže razine. Posljedično, prodaja na premium tržištu je porasla dok je ona u početnom i srednjem segmentu pala.
Također, kako pametni telefoni postaju sve bitniji u njihovim životima ljudi su spremni potrošiti više na svoje uređaje i zadržati ih dulje razdoblje. To je također jedan od razloga zašto je cjenovni segment od 1000 USD i više najbrže rastao (38% na godišnjoj razini) u 2022.
Drugi ključni čimbenik rasta bio je trend "premiumizacije" u regijama. Potražnja u premium segmentu potaknuta je ljudima koji dobivaju nadogradnju na svoj posljednji uređaj. Nadogradnje su očite ne samo na zrelim tržištima poput Sjeverne Amerike već i u gospodarstvima u nastajanju gdje se potrošači na svom trećem ili četvrtom uređaju počinju probijati na premium tržište.
Među proizvođačima prodaja Appleovih proizvoda porasla je 6% u odnosu na prethodnu godinu (na premium tržištu), povećavajući svoj udio na tri četvrtine ukupne prodaje u segmentu. Apple je mogao rasti još i više da nije bilo prekida u opskrbi iPhonea 14 Pro i Pro Maxa tijekom vrhunca blagdanske sezone 2022. Apple je također imao koristi od pada Huaweija u Kini.
Slijedi Samsung čija je prodaja pala 5% na godišnjoj razini u 2022. Samsung je izgubio priliku na kineskom tržištu zbog svoje slabe prisutnosti u regiji. Lansiranje serije Galaxy S22 u 2022. također se dogodilo mnogo kasnije od lansiranja S21 iz 2021. Međutim, rast sklopivih pametnih telefona bio je svijetla točka za Samsung.
HONOR je profitirao sa serijom Magic proširivši svoj tržišni udio u Kini. Marka će se globalno probiti u 2023. Google je istaknut među vodećim proizvođačima koji rastu potaknut Pixelom 6 Pro i Pixelom 7 Pro. Google je očigledno povećao fokus na segment pametnih telefona. Osim njih, većina kineskih proizvođača je pala jer značajan dio svoje vodeće prodaje ostvaruje na domaćem tržištu, gdje su uvjeti poslovanja bili teški u 2022.
Što se tiče prodora operativnih sustava Android u premium segmentu ustupa udio iOS-u. Appleov iOS je zauzeo tri četvrtine ukupne prodaje pametnih telefona na premium tržištu. S obzirom na njegov udio u prihodima i dosljednu putanju rasta, premium tržište je najvažniji segment.
Za Apple, rast na zrelim tržištima došao je od nadogradnji u instaliranoj bazi. Ako korisnik iPhonea također posjeduje Apple Watch ili Mac, sljedeća nadogradnja pametnog telefona tog pojedinca vjerojatno će biti još jedan iPhone.
Također, zbog Appleove ambiciozne vrijednosti brenda i postupnog širenja, njegova prodaja raste i u gospodarstvima u razvoju. Androidov gubitak udjela u odnosu na iOS u premium segmentu također je jedan od razloga Googleovog guranja svojih pametnih telefona.
Međutim, Android bi mogao doživjeti novi val rasta u 2023. jer se ove godine očekuje više lansiranja sklopivih uređaja u premium segmentu. Postojeće sklopive ponude u Kini trebale bi se proširiti i na tržišta izvan. Također ćemo ove godine vidjeti veću Honorovu prisutnost na europskom tržištu.