CLOUD

POSLOVANJE U OBLAKU: Tržište će vrijediti 45 milijardi USD

Autor Davor Dakić

Ogromni iznos se odnosi na period do 2025. godine

Izvor: - / Wavebreak / Profimedia

Canalys procjenjuje da će tržišta u oblaku narasti na više od 45 milijardi USD do 2025., što predstavlja CAGR od 84%. Tržišta u oblaku ubrzavaju se kao put do tržišta za tehnologiju, predvođena dobavljačima hiperrazmjernih oblaka kao što su Alibaba, Amazon Web Services, Microsoft, Google i Salesforce, koji ulažu milijarde dolara u razvoj sektora.

"Put od tržišta do tržišta je u plamenu i nijedan ga voditelj kanala ne može zanemariti", rekao je glavni analitičar Canalysa, Jay McBain. “Tržišta su rasla više u prva tri mjeseca pandemije nego u prethodnom desetljeću i samo su nastavila rasti”, dodao je.

Neki dobavljači softvera koji su aktivni na tržištima, posebno dobavljači kibernetičke sigurnosti, javno izvješćuju o čak 600% godišnjem rastu putem ovog kanala, prema McBainu. Osim toga, hiperskaleri sada izvješćuju o sve većem broju obveza kupaca u iznosu od milijardu dolara putem kredita za potrošnju oblaka poduzeća, koji pokrivaju više od samog softvera.

Izvor: - / Wavebreak / Profimedia

Velika tržišta u oblaku smanjila su naknade s više od 20% na 3%, što dobavljačima omogućuje financiranje ponuda s više partnera unutar transakcije. Privatni kapital financira više milijardi u tvrtke za razvoj tržišta kao što su AppDirect, Mirakl, Vendasta i CloudBlue kako bi omogućio stotine tržišnih niša za različite kupce, industrije, zemljopisna područja, segmente kupaca, područja proizvoda i poslovne modele.

“Do 2025. Canalys konzervativno predviđa da će se gotovo trećina nabave na tržištu obavljati preko partnera u kanalu u ime njihovih krajnjih kupaca,” rekao je glavni analitičar Canalysa, Alastair Edwards.

“Uspon ove rute na tržište predstavlja prijetnju i preprodavačima i dvoslojnoj distribuciji. Ali kako se složenije tehnologije koriste putem tržišta, krajnji kupci se također okreću pouzdanim partnerima koji im pomažu otkriti, nabaviti i upravljati kupnjama na tržištu. Hyperscaleri sve više prepoznaju vrijednost partnera u kanalu omogućujući im stvaranje prilagođenih ponuda dobavljača za krajnje kupce i podržavajući protok marži kanala kroz njihova tržišta. Kao rezultat toga, Hyperscalersova tržišta u oblaku postaju rastuća sila u globalnoj IT distribuciji.”

Izvor: Olekcii Mach / Alamy / Alamy / Profimedia