MANJA POTRAŽNJA

ISPORUKE PAMETNIH TELEFONA: U 2022. godini pad čak 11 posto

Autor Krunoslav Ćosić

Samsung i Apple su u 2022. godini imali rast isporuka, a Samsung je ponovo zauzeo prvo mjesto

Izvor: Samsung

Pogledajmo najprije isporuke pametnih telefona diljem svijeta u četvrtom tromjesečju 2022. - pale su za 17% na godišnjoj razini, objavio je Canalys.

Izvor: Canalys

Apple je ponovno preuzeo prvo mjesto u četvrtom tromjesečju i postigao svoj najveći tromjesečni tržišni udio ikada od 25%, unatoč suočavanju sa sve manjom potražnjom i problemima u proizvodnji u Zhengzhou.

Samsung je četvrti kvartal završio na drugom mjestu s 20% tržišnog udjela, ali je bio najveći tijekom dobavljač cijele 2022. godine. Xiaomi je zadržao treće mjesto unatoč padu njegovog udjela na 11% u četvrtom kvartalu, uglavnom zbog izazova u Indiji. OPPO i vivo zaokružili su prvih pet, s 10% odnosno 8% tržišnih udjela.

Izvor: Canalys

"Prodavači pametnih telefona borili su se u teškom makroekonomskom okruženju tijekom cijele 2022. Četvrto tromjesečje označava najlošiju godišnju izvedbu i četvrto najlošije tromjesečje u desetljeću", rekao je analitičar Canalys Research Runar Bjørhovde.

Trgovci su vrlo oprezni s preuzimanjem novih zaliha, što pridonosi niskim isporukama u četvrtom tromjesečju 2022. Potpomognuta snažnim promotivnim poticajima dobavljača i kanala, sezona blagdanskih rasprodaja pomogla je smanjiti razine zaliha.

Dok je potražnja niskog do srednjeg ranga brzo pala u prethodnim kvartalima, potražnja visoke klase počela je pokazivati slabost u četvrtom tromjesečju. Učinak tržišta u četvrtom tromjesečju 2022. u oštroj je suprotnosti s četvrtim tromjesečjem 2021., u kojem je došlo do porasta potražnje i smanjenja problema s opskrbom.

"Dobavljači će 2023. pristupiti oprezno dajući prioritet profitabilnosti i zaštiti tržišnog udjela", rekao je analitičar istraživanja Canalysa Le Xuan Chiew. “Dobavljači smanjuju troškove kako bi se prilagodili novoj tržišnoj stvarnosti. Izgradnja snažnog partnerstva s prodajnim kanalom bit će važna za zaštitu tržišnih udjela budući da teški tržišni uvjeti i za partnere i za dobavljače mogu lako dovesti do napornih pregovora.”

Izvor: Canalys

Canalys predviđa stalan do marginalni rast tržišta pametnih telefona u 2023., uz očekivane uvjete koji će ostati teški. "Iako će inflatorni pritisci postupno popuštati, učinci povećanja kamatnih stopa, gospodarskog usporavanja i sve težeg tržišta rada ograničit će potencijal tržišta", dodao je Chiew.

Ovo će negativno utjecati na zasićena tržišta kojima dominiraju srednje do visoke klase, poput Zapadne Europe i Sjeverne Amerike. Iako će ponovno otvaranje Kine poboljšati povjerenje domaćih potrošača i poduzeća, vladini poticaji vjerojatno će pokazati učinke tek za šest do devet mjeseci, a potražnja u Kini kratkoročno će ostati izazovna.

Ipak, neke će regije vjerojatno rasti u drugoj polovici 2023., a posebno se očekuje da će u jugoistočnoj Aziji doći do određenog gospodarskog oporavka i oživljavanja turizma u Kini koji će pomoći u poticanju poslovnih aktivnosti.”

Izvor: Canalys

Isporuke za cijelu 2022. pale su za 11%, na manje od 1,2 milijarde, što odražava godinu koja je bila iznimno izazovna za sve dobavljače.

Samsung je bio jako uspješan i zauzeo je prvo mjesto s udjelom od 22 posto (20 posto u 2021. godini), slijedi Apple s 19 posto (porast sa 17 posto) dok je Xiaomi smanjio svoj udio s prošlogodišnjih 14 na 13 posto. Oppo je smanjio udio s 11 na 9 posto, a vivo s 10 na 9 posto. Svi ostali proizvođači imali su u 2022. udio od 28 posto, a toliko su imali i u 2021. godini.