U 2026. će se širom svijeta isporučiti gotovo 415 milijuna rabljenih pametnih telefona
Tržišna vrijednost rabljenih telefona će za tri godine biti 99,9 milijardi dolara, procjenjuje IDC. Uključujući službeno obnovljene i rabljene pametne telefone u 2022. je bilo 282,6 milijuna jedinica. Rast jedinica predstavlja porast od 11,5% u odnosu na 253,4 milijuna jedinica isporučenih 2021.
Očekuje se da će taj rast nastaviti jer IDC predviđa da će isporuke rabljenih pametnih telefona doseći 413,3 milijuna jedinica u 2026. s ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 10,3% od 2021. do 2026.
Programi zamjene i dalje su pokretački čimbenik za tržište novih i rabljenih pametnih telefona na globalnoj razini. Svjedoci smo uspješnog pokretanja novih programa na više regionalnih tržišta gdje je zamjena još uvijek novi koncept za lokalne potrošače.
Osim toga, na razvijenim tržištima kao što su SAD, Kanada i Zapadna Europa zamjena i dalje igra značajnu ulogu u ubrzavanju ciklusa osvježavanja putem promocija koje pokreću telekomunikacije i maloprodaja.
To je pridonijelo povećanju vrijednosti zamjene (TIV), što je tipično kada je potražnja za novim uređajima spora. Porast TIV-a pogurao je cijene na sekundarnom tržištu jer potrošači dobivaju više za svoje stare uređaje kako bi pomogli u nadogradnji.
Povećana prodaja skupljih uređaja na tržištu također je stvorila kružni učinak budući da se mnogi od ovih agresivnih zamjenskih poslova primarno odnose na premium uređaje. Koliko dugo će trajati agresivne ponude zamjene ostaje veliko pitanje za kupce i prodavače. Na kraju će male marže utjecati na ukupnu dobit kanala, dobavljača ili možda oboje.
"Tržište rabljenih je uspjelo narasti za 11,5% u 2022. zahvaljujući oporavku od 6,1% kojem smo svjedočili na novom tržištu za 2021.", kaže Anthony Scarsella, voditelj istraživanja IDC-ovog Worldwide Quarterly Mobile Phone Trackera i dodaje:
"Rabljeni uređaji pokazuju veću otpornost na tržišne inhibitore nego prodaja novih pametnih telefona budući da je apetit potrošača i dalje visok u mnogim regijama. Atraktivne cjenovne točke ključne su za rast budući da ušteda ostaje primarna prednost. Međutim, vodi se borba sa zalihama flagship klase, zbog produljenih ciklusa osvježavanja."