Vivo je zauzeo drugo mjesto po prvi put, tržište se povećava
I dok tržište pametnih telefona u Kini opada iz tromjesečja u tromjesečje istovremeno se događa rast premium tržišta. Neki od tih pametnih telefona pojavljuju se i kod nas, uz cijene na koje još uvijek nismo navikli. Barem što se tiče brendova koji do prije nekoliko godina praktički nisu niti postojali.
Prodaja vrhunskih pametnih telefona u Kini (400 USD i više od veleprodajne cijene) povećala je svoj udio u ukupnoj prodaji na 33% u drugom tromjesečju 2022., s 31% koliko je bilo u drugom tromjesečju 2021., pokazuju podaci Counterpoint Researcha.
Vivo je po prvi put dospio na drugo mjesto, a njegova dosljedna strategija za high-end segment se isplatila. Potaknut uspjehom serije X80, vivo je porastao 504% na godišnjoj razini u premium segmentu. Honor je sa šestog skočio na četvrto mjesto.
Premium segmenti (koji uključuju pristupačne premium, premium i ultra-premium segmente) pali su za samo 10% u smislu jedinične prodaje u usporedbi sa širim tržištem koje je palo za 14%. Segmenti od 600 do 799 USD (premium) i 1000 USD i više (ultra-premium) zabilježili su porast u drugom tromjesečju 2022.
Nakon povratka iz COVID-19 vremena u drugoj polovici 2020. prodaja pametnih telefona u Kini dosegla je privremeni vrhunac u prvom tromjesečju 2021. prije nego što je ponovno pala i dosegnula najnižu točku u desetljeću u drugom tromjesečju 2022.
Ovaj je trend spriječio veliki pad u premium segmentima u drugom tromjesečju 2022. Naravno, blokade u ključnim kineskim gradovima utjecale su na prodaju premium segmenta jer su kupci za ovaj segment uglavnom smješteni u tim gradovima.
Prvih šest OEM-ova zauzelo je 95% premium segmenta u drugom tromjesečju 2022. Jedinična prodaja viva porasla je 91% na godišnjoj razini, istisnuvši Huawei i po prvi put su u povijesti preuzeli drugo mjesto u kineskom premium segmentu.
Apple je dobro prošao u segmentu od 1.000 dolara i više, zabilježivši porast od 147% na godišnjoj razini dok je Samsung porastao za 133% na godišnjoj razini. Oba ova brenda profitirala su od pada brenda Huawei i pomaka u trendovima kupovine prema premium telefonima u Kini.
U drugom tromjesečju 2022. Vivo se suočio s jakom konkurencijom Honora u segmentu od 400 USD i više, pri čemu je Honor povećao jediničnu prodaju i tržišni udio za 43%. Oba dobavljača uspjela su uhvatiti značajan udio od Huaweija i OPPO-a, koji su zajedno prepustili udio od gotovo jedne šestine tržišta. OPPO je bio posebno osjetljiv na blokade i njegova je offline prodaja bila ozbiljno pogođena tijekom drugog tromjesečja 2022.