17. kolovoza 1982. označen je početak nove ere za glazbenu industriju
Prvi kompaktni disk na svijetu, kopija ABBA-inog “The Visitors” proizvedena je u Philipsovoj tvornici u Njemačkoj. Zajednički razvijen od strane Philipsa i Sonyja CD je izvorno dizajniran za spremanje 60 minuta zvuka, a disk je imao promjer 115 mm. Međutim, kapacitet je na kraju povećan na 74 minute i promjer od 120 mm kako bi se omogućila puna izvedba Beethovenove 9. simfonije.
Pojava CD-a označava početak ere digitalne glazbe, iako su bitovi i bajtovi ere CD-a još uvijek bili ograničeni na fizički medij. To je razlika u odnosu na današnju digitalnu glazbu koja više nije vezana za fizičke medije.
Nekada je postojala određena magija u raspakiranju novog CD-a koji ste upravo kupili od svog teško zarađenog novca. Bio je to proces koji vas je natjerao da cijenite albume na način koji se čini izgubljen u doba streaming usluga.
Usred svih priča o streamingu glazbe i renesansi vinila stalni pad prodaje CD-a ne privlači puno pozornosti posljednjih godina. Prema Udruženju diskografske industrije Amerike (RIAA) prodaja CD albuma u Sjedinjenim Državama pala je za 95 posto od vrhunca 2000. i trenutno je na najnižoj razini od 1986., kada je istoimeni debitantski album Whitney Houston zauzeo prvo mjesto na Billboardovoj ljestvici, piše Statista.
Pogođena porastom dijeljenja datoteka i MP3 playera početkom 2000-ih prodaja CD-a gotovo se prepolovila između 2000. i 2007. kada su se pojavili pametni telefoni i prvi servisi za streaming glazbe koji su zabili posljednji čavao u mali okrugli lijes kompaktnog diska.
Međutim, u 2021. bio je tračak života jer su novi albumi i reizdanja velikih izvođača kao što su Adele, Taylor Swift i BTS doveli do povećanja prodaje CD-a prvi put u gotovo 20 godina.