Razlog pada isporuka u drugom tromjesečju 2022. su gospodarske prepreke
Samsung je zauzeo prvo mjesto s 21% tržišnog udjela jer je ojačao svoju ponudu low-end serije Galaxy A. Apple je bio drugi sa 17% udjela jer je iPhone 13 i dalje tražena roba. Xiaomi, Oppo i Vivo nastavili su se boriti u Kini pretrpjevši dvoznamenkaste padove i zauzeli su 14%, 10% odnosno 9% tržišnih udjela.
Potražnja je u drugom tromjesečju 2022. u svijetu počela opadati nakon gospodarskih prepreka i regionalne neizvjesnosti, pokazuju informacije koje je objavio Canalys. Ekonomski problemi, slaba potražnja i gomilanje zaliha doveli su do toga da dobavljači brzo preispitaju svoje strategije portfelja za ostatak 2022.
Prekomjerna ponuda telefona srednjeg ranga je postala problem za dobavljače koji se trebaju usredotočiti na prilagodbu lansiranja novih modela jer potrošači s ograničenim proračunom ne mijenjaju svoje uređaje kao nekada.
Istovremeno, opskrba komponentama i pritisci na troškove popuštaju, ali ostaje nekoliko problema u logistici i proizvodnji poput pooštravanja uvoznih zakona i carinskih postupaka na nekim tržištima u razvoju koji odgađaju isporuke.
U bliskoj budućnosti dobavljači će nastojati ubrzati prodaju koristeći promocije i ponude prije novih lansiranja tijekom blagdanske sezone kako bi ublažili pritisak likvidnosti kanala. No, za razliku od prošlogodišnje zadržane potražnje, na interes potrošača ove je godine utjecala ogromna inflacija.
Ukupno je u Q2 2022 u svijetu isporučeno 316 milijuna pametnih telefona, što je pad od 9 posto u odnosu na drugo tromjesečje 2021. godine.
Samsung je svoj udio s prošlogodišnjih 18 posto povećao na 21 posto, a za tri postotna boda i Apple je povećao svoj udio, s14 na 17 posto udjela. Treći Xiaomi je imao pad isporuka za tri postotna boda, sa 17 na 14 posto dok su Oppo i Vivo pali za po jedan postotni bod, s 11 na 10 odnosno s 10 na 9 posto udjela.