TU JE NOVAC!

PAMETNI TELEFONI: Apple drži nevjerojatan udio premium tržišta

Autor Krunoslav Ćosić

Galaxy S22 Ultra bio je u Q1 2022 najprodavaniji Android na premium tržištu

Apple iPhone 13 Pro Max
Izvor: nyc russ / Alamy / Alamy / Profimedia

Apple je u prvom tromjesečju 2022. dosegao najveći udio u premium segmentu još od prvog tromjesečja 2017. godine. Prihodi na tržištu vrhunskih pametnih telefona ostaju otporni čak i kada prodaja pada, pokazuju podaci koje je objavio Counterpoint.

Ultra-premium segment, s cijenama telefona od 1000 USD i više, bio je najbrže rastući cjenovni segment na globalnoj razini. Opseg prodaje na globalnom tržištu premium pametnih telefona (400 USD i više) pao je 8% na godišnjoj razini tijekom tromjesečja, ali je i dalje imao bolji učinak od ukupnog tržišta pametnih telefona, koje je palo za 10%, prema Market Pulse Service Counterpoint Researchu. Ovo je osmo uzastopno tromjesečje u kojem je premium tržište nadmašilo ukupni rast tržišta pametnih telefona.

Premium smartphone tržište (iznad 400 USD), Q1 2021 vs Q1 2022,
Izvor: Counterpoint

Apple je nastavio voditi premium tržište sa 62% udjela, drugo tromjesečje zaredom. To je potaknula serija iPhone 13. iPhone 13 bio je najprodavaniji model na globalnoj razini svakog mjeseca od listopada 2021. Ovo je ujedno i najveći udio u prvom kvartalu za Apple u premium segmentu od prvog tromjesečja 2017.

Samsungov je udio opao u segmentu. To je uglavnom zbog odgođenog lansiranja serije Galaxy S22 u usporedbi s lansiranjem serije S21 u 2021. godini. Međutim, serija S22 općenito ima dobre rezultate. Galaxy S22 Ultra bio je hit koji spaja najbolje od S serije i Note serije. Bio je to najprodavaniji Android pametni telefon u premium segmentu u prvom tromjesečju 2022.

Oppo je bio treći najveći brend u premium segmentu, a slijede Xiaomi i Vivo. Prodajni doprinos kineskog tržišta unutar premium segmenta za Xiaomi, Oppo i Vivo smanjen je od 2021.

Premium smartphone top modeli (iznad 400 USD), Q1 2022,
Izvor: Counterpoint

Sklopivi telefoni također polako dobivaju na snazi, u segmentu u kojem dominira Samsung. Volumen prodaje sklopivih telefona porastao je 184% na godišnjoj razini u premium segmentu, iako s malom bazo, zauzevši 3% ukupnog obujma prodaje u premium segmentu. Sve više proizvođača pametnih telefona ulazi u segment tržišta sklopivih uređaja, a kako cijene padaju sklopivi uređaji će vjerojatno postati popularniji.

Iako je obujam prodaje u premium segmentu opao na godišnjoj razini, njegova važnost je porasla s gotovo tri od 10 prodanih pametnih telefona iz premium segmenta; bio je to njegov najveći udio u prvom tromjesečju ikada. I prodajna vrijednost je blago porasla (+0,5% na godišnjoj razini) zbog povećanja prosječne prodajne cijene (ASP).

Samo premium segment činio je gotovo dvije trećine globalne vrijednosti pametnih telefona tijekom prvog tromjesečja dosegnuvši i najveći doprinos vrijednosti u prvom tromjesečju. To također pokazuje stratešku važnost prisutnosti u premium segmentu.

Isporuke i vrijednost pametnih telefona
Izvor: Counterpoint

Ova otpornost prihoda potaknuta je rastom obujma prodaje od 164% na godišnjoj razini u ultra-premium rasponu cijena (>1000 USD) koji je postao najveći doprinos premium tržištu, kako u smislu obujma prodaje tako i vrijednosti. Bio je to najbrže rastući cjenovni segment na globalnoj razini, u Kini, Zapadnoj Europi i Sjevernoj Americi.

Rast volumena u ultra-premium segmentu potaknuli su Apple i Samsung. iPhone 13 Pro Max i iPhone 13 Pro zajedno su zauzeli više od dvije trećine volumena prodaje unutar ultra-premium cjenovnog segmenta. To je potaknuto snažnim rastom obujma u SAD-u, Kini i Zapadnoj Europi.

Isporuke premium pametnih telefona, Q1 2021 i Q1 2022,
Izvor: Counterpoint

U Kini je prodaja u cjenovnom segmentu >1000 USD porasla za 176% na godišnjoj razini u prvom tromjesečju 2022. Sam segment je zauzeo više od jedne petine kineske tržišne vrijednosti pametnih telefona tijekom tromjesečja.

Apple je izašao kao najveći pobjednik Huaweijevog pada na premium tržištu. Premium tržište u Kini još uvijek ima potencijal, a pokretat će ga nadogradnje, posebno korisnici iz velike baze brenda Huawei.